جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با اشاره به این که اعتماد به آمریکا ساده لوحانه است، گفت: می‌توان با نرمش قهرمانانه در میز مذاکره به منافعی رسید، ولی بدانیم مذاکره با آمریکا، مبارزه مظلوم با ظالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به حوادث تاریخی در 13 اظهار داشت: این روز یادآور تبعید امام در سال 43، کشتار دانش‌آموزان نوجوان در سال 57 و سرانجام تسخیر لانه‌ جاسوسى در سال 58 است و در یک طرف این حوادث تاریخی، ملت ایران قرار دارد که نشان می‌دهد به دنبال عدالت و آرمان‌های فطری، دینی و انقلابی هستند و در طرف مقابل نیز آمریکا وجود دارد که ماهیت و ریشه آن، براساس ظلم و ستم بنا شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با اشاره به کارآمدی سیاست نرمش قهرمانانه، گفت: نرمش قهرمانانه به معنای آشتی و صلح با دشمن نیست، بلکه ‌به معنای پیروزی بر دشمن بر اساس فرایندی معین و اقتضائات است، تا بتوان در فضای مذاکرات، با تدبیر و درایت  منافع انقلاب و مردم حفظ شود.

وی با بیان این که ساده‌لوحانه است با کسی که ماهیت آن دشمنی است، صلح کنیم، خاطرنشان کرد:‌ گاهی برای حفظ منافع ملی، استراتژی ها با حفظ اصول تغییر می یابد؛ البته این مسئله به معنای عدول از ارزش‌ها نیست. بلکه باید استراتژی مناسب را بر اساس زمان و شرایط انتخاب کرد تا منافع و حقوق خود را حفظ نماییم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این که ماهیت آمریکا ظلم و سلطه بر مستضعفان است،‌ یادآور شد: ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت مستضعفان است و در این اصل با کسی سر آشتی نداریم؛ هرچند گاهی می‌توان در میز مذاکره به منافعی رسید، ولی باید بدانیم که مذاکره نوعی مبارزه مظلوم با ظالم است.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی تصریح کرد: باید بدانیم که شرایط و آرمان‌ها تغییر نیافته و شعارها نیز تلطیف نشده است، ولی به دلیل شرایط، باید روش مباره تغییر کند.

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی 13 آبان امسال، ابراز داشت:‌ امسال همزمانی روز مبارزه با استکبار جهانی با ایام محرم، ویژگی خاصی به آن بخشیده است؛ چراکه تمام حرکت‌هایی که در این روز در برهه‌های زمانی خاص انجام گرفته، در مسیر نهضت عاشورایی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی در پایان با اشاره به ضرورت حضور با شکوه تر مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: امسال این راهپیمایی نه تنها نباید کم رنگ ‌شود، بلکه باید به مناسبت ماه محرم سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، تقویت شود؛ البته رسانه ها باید در این زمینه تبلیغات شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha