جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 328506
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
آیت‌‌الله انگجی

از جمله دروسی که در حوزه های علمیه، از اهمیت ویژه برخوردار است، درس اخلاق است که حتی مراجع تقلید نیز آن را بیان می‌کنند و نفس قدسیِ آن ها تا مدت ها بر شنوندگان تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بابل، آیت الله سید علی انگجی در درس اخلاق مدرسه امام حسن مجتبی(ع) زرگرشهر، که با حضور مدیر، اساتید و طلاب برگزار شد، گفت: خداوند متعال با نعمت های بی شمار به انسان، تنها یک چیز از آن خواسته و آن شکر و بندگی درگاه الهی می باشد.

وی در تقسیم شکر اظهار داشت: شُکر در دو جنبه، «شُکر زبانی» و «شُکر عملی» معنا پیدا می کند شُکرِ نعمت در مرحله عمل در آیات و روایات از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

امام جماعت مسجد بازار تهران در ادامه افزود: یکی از نعمت های بزرگ الهی که از اهمیت خاصی برخوردار است فرصت‌های طلایی غیرقابل تکرار است، مثلاً فرصت جوانی هیچ‌‌گاه تکرار نخواهد شد و روز قیامت از این نعمت سئوال خواهد شد که آن را در چه راهی سپری کردی.

آیه الله انگجی خاطرنشان کرد: از جمله فرصت ها در جوانی، تحصیل علم است که در صورت استفاده بهینه از آن، عزّت دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه با بهره‌گیری از آیات و روایات گفت: «کسب علم نزد استاد و تمرین متون علمی» و «علم لدنّی از سوی خداوند در قلب» انسان را در زمره علما قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر انسان در مسیر بندگی خداوند قرار گیرد، رحمت الهی، شامل حال او شده و خداوند علمی را که نور اوست در قلب بنده قرار خواهد داد.

آیت الله انگجی به سیره امام رضا(ع) در اقامه نماز اول وقت و قطع مناظره علمی با علمای دیگر ادیان به خاطر نماز اول وقت، افزود: همان گونه که امام رضا(ع)، در آن لحظات که بحث علمی به وضعیت حساسی رسیده بود، جلسه مناظره را رها کرده و نماز اول وقت را اقامه کردند، شیعیان نیز باید، همچون امام خود، نماز اول وقت را به تأخیر نیندازند.

گفتنی است در پایان این نشست معنوی از طلاب برتر سال گذشته، طلاب ممتاز نیمسال اول و برگزیدگان مسابقات فرهنگی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.  

لازم به ذکر است: آیه الله سید علی انگجی (فرزند مرحوم آیه الله سید مهدی انگجی) از فعّالان عرصه انقلاب و یار وفادار امام راحل (ره)، موسس چند مدرسه علمیه در استان تهران و امام جماعت مسجد بازار تهران می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha