شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام محمودی خاتم‌الانبیاء

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌ الانبیاء(ص) قم گفت: یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و دشمنان تشیع و دستیابی به اهداف عالی نظام اسلامی، توجه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالجلیل محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و اوقات فراغت طلاب مدارس، گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی کشور و تذکرات مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان درباره وضعیت فرهنگی کشور، طلاب باید نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند.

وی، دیگر دلیل توجه به فعالیت‌های فرهنگی در میان طلاب را تلاش و اقدامات تکفیری ها و وهابیت و هجمه‌ای که علیه تشیع صورت می‌گیرد، معرفی کرد و ادامه داد: یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبارزه با همه این مشکلات و دستیابی به اهداف عالی که مورد نظر مقام معظم رهبری، توجه به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) می‌باشد.

برگزاری مسابقه نوروزی خطبه فدکیه

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌ الانبیاء(ص) با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) گفت: بر اساس این برنامه، از طلابی که بعد از تعطیلات نوروز این خطبه را حفظ کنند، تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان این که مسابقه کتبی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ویژه خانواده های طلاب نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه امروز حتی در جراید داخلی مطالبی منتشر می‌شود که گویا دستی در کار است که در سیستم فرهنگی نظام اخلال ایجاد شود؛ در این عرصه حوزویان وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی افزود: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با توجه به جامعیتی که دارد، می‌تواند جواب ابهامات تکفیری ها و آنهایی با تشیع مقابله می کنند، بدهد و نقش مهمی در استحکام عقاید حقه شیعه و ابهامات و شبهات که در روزنامه‌های داخلی مشاهده می‌شود، داشته باشد.

لزوم تبیین اقتصاد مقاومتی

وی همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، گفت: مقام معظم رهبری چندی پیش بر مسئله اقتصاد مقاومتی تأکید کردند ولی برخی برداشت نادرستی کرده و آن را مانند ریاضت اقتصادی معرفی کردند؛ در حالی که اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تقاوت زیادی دارد.

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌ الانبیاء(ص) قم افزود: در این راستا، معاونت پژوهش این مدرسه، جزوه‌ای درباره اقتصاد مقاومتی را تهیه و در میان طلاب توزیع کرده است تا جوابگوی پرسش‌های و کج‌فهمی‌های برخی افراد نسبت به این مطلب باشد.

طلاب "خادم الشهدا"

وی در پایان با اشاره به حضور جمعی از طلاب مدرسه علمیه خاتم‌ الانبیاء(ص) در اردوی راهیان نور، گفت: نزدیک به 30 نفر از طلاب این مدرسه در ایام برگزاری اردوی زیارتی راهیان نور به عنوان "خادم‌الشهدا" در راهیان نور حضور دارند و عهده‌دار کارهای فرهنگی و خدمت‌رسانی به زائران  هستند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha