جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 329404
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
شهید آوینی

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: تلفیق هنر و دین در آینه اسلام زمینه جذب قلوب انسان ها و ترویج اسلام ناب محمدی را در سراسر دنیا هموارتر می سازد.

حجت الاسلام حبیب مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه در ارومیه، سالروز شهادت مرد اهل قلم «شهید مرتضی آوینی» را بهانه ای مناسب برای توجه بیشتر به بحث چگونگی تبلیغ آرمان های انقلاب اسلامی و بکارگیری ابزارهای نوین در این زمینه عنوان کرد و افزود: این شهید بزرگوار توانست هنر را با ارزش های دینی در آمیزد و فرهنگ ناب جبهه و جنگ را به مردم دنیا به شیوه ای ساده ولی جذاب و عامیانه و ملموس تر ارائه کند.

وی افزود: به تصویر کشیدن فرهنگ جبهه و شهادت و انتقال مفاهیم معنوی توسط این شهید بزرگوار زمینه بروز حس وطن دوستی و غرور ملی را با زبان شیوای هنر به نمایش گذاشت.

معاون استانی امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی به خدمت گرفتن هنر در مسیر اشاعه معنویت را کارساز و موثر دانست و اضافه کرد: به نمایش گذاردن آثار فاخر و ناب اسلامی با روش های نوین هنری می تواند در ترغیب و جذب جوانان موثر ظاهر شود، هر چند امروزه فیلم های هالیوودی توانسته از ابزار هنر در ترویج و تبلیغ افکار مبتذل و انحرافی خود در دنیا جلوه گری کند.

وی با بیان اینکه دین اسلام نمونه کامل ادیان توحیدی است تصریح کرد: توجه به مقوله تبلیغ ارزشهای دینی و از سویی دیگر واکسینه کردن جامعه اسلامی از ورود ادیان نوظهور و خرافی نیازمند تقویت پایه های آگاه سازی از مسیر هنر است.

حجت الاسلام مقدم با اشاره به دلایل ماندگاری و درخشش ارزش های الهی و بی نظیر انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: حرکت جهادی و یکپارچه مردم و شهدای 8 سال دفاع مقدس در قالب فیلم ها، مستندات و شعرهای حماسی و تصاویر ارزنده گویای مجاهدت ها و یادآور دلاورمردی هایی است که غرور ملی و غیرت ایرانی را در مقابل یاوه گویی های مستکبران زمانه به حق جواب می دهد.

وی افزود: جوانان هنرمند و صاحبان ایده های نو باید با تلاش و عزم بالا با تولید آثار فاخر و ارزشمند در انتقال واقعیت های اسلام و شخصیت های برجسته ایرانی از زبان هنر بهره جسته و هنر را در خدمت دین و ترویج الگوهای ناب ایرانی_ اسلامی توسعه دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha