پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
کد خبر: 331615
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
حجت‌الاسلام موسوی کرمانشاه

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت و فضلیت ماه شعبان در آیات و روایات، بر اهتمام همگان بر اعمال این ماه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، در گفتگو با خبرنگار حوزه  با اشاره به اهمیت و فضلیت ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان فرصت و مقدمه ای برای خودسازی و مهیا نمودن خود برای کمال استفاده از رمضان المبارک است، لذا نباید این فرصت گرانبها به راحتی از دست داد و از آن غافل شد

وی با بیان این مطلب که شعبان ماه پیامبر خدا و رمضان ماه خداوند تبارک و تعالی است، افزود: در روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر اهیمت این ماه بسیار تاکید کرده‌اند، به طوری که هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد به فرموده پیامبر خاتم(ص)، شخص ایشان شفیع او خواهد شد. این مهم جایگاه این ماه را نشان می دهد

این استادحوزه، با بیان این مطلب که شعبان در قیامت دارای اسما و نامهای مختلفی است، گفت: در ماه شعبان به مومنین روزی کسب فیوضات معنوی در ماه رمضان اعطا می شود، لذا از این نعمت باید به خوبی بهره ببریم.

وی با اشاره به برخی از اعمال این ماه شعبان، ابراز داشت: در این ماه کسانی که برای پیامبر مکرم اسلام(ص)و خاندان و اهل بیتش صلوات بفرستند، شامل شفاعت شده و گناهان افراد در این ماه بخشیده می شود که با توجه به این مهم نباید از این ماه غافل گردیم.

مدیر حوزه کرمانشاه خاطرنشان ساخت : کسانی که در ماههای قبل شعبان توفیق کار خیر زیاد نداشتند، می توانند در این ماه آن را جبران کرده و  خود را برای ماه خدا آماده سازند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha