دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان گفت: در مدرسه علمیه رکن الملک درس تفسیر قرآن از پایه یک تا سطح به عنوان یکی از دروس پایه تدریس می شود.

حجت الاسلام کلباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان اظهار داشت:  ابتدا تفسیر قرآن به شکل ساده بیان می‌شود اما در ترم‌های بعدی به نکات ادبی، عرفانی، فلسفی و کلامی می‌پردازیم.

وی با اشاره به دیگر متون آموزشی این مدرسه افزود: بانوان طلبه در این مدرسه طی 6 ترم احکام را مرور می کنند پس از آن دوره تخصصی احکام را آموز ش می بینند و اختلاف فتاوای 4 تا 5 مرجع طراز اول مطرح، سپس فتوای امام خمینی‌(ره)‌ برای آنها تدریس و دلایل اختلاف فتاوا بیان می‌شود.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه کتاب «اخلاق معاشرت» از استاد جواد محدثی یکی دروس مطالعاتی بانوان در این مدرسه است، گفت: در بحث عقاید نیز کلاس های شیعه شناسی برای بانوان حوزوی لحاظ شده است و مبانی اعتقادی شامل مباحث خداشناسی، نبوت و معاد شناسی و کلیات امام شناسی تدریس و در کلاس های شیعه شناسی پاسخ برخی شبهات داده می شود.

وی با اشاره به شرایط پذیرش طلبه گفت: در گذشته پذیرش این مدرسه به صورت آزمونی بوده اما اکنون فقط با مصاحبه تخصصی  امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: بانوان طلبه ابتدا برای مدت شش ماه پذیرش می شوند و اگر در این مدت علاقه‌مند به ادامه حضور بودند و رضایت و معیارهای مدرسه را نیز کسب نمودند، پذیرش نهایی می شوند. 

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک تاکید کرد: تاکنون این  شیوه پذیرشی بازخورد مثبتی داشته و معمولا افراد پس از این مدت جذب حوزه شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha