پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌الاسلام طاحونی

امام جمعه نطنز گفت: حرکت داعشی ها در عراق به اسم اسلام و به کام مستکبران است که ترفند آمریکایی-صهیونیستی است

حجت الاسلام علیرضا طاحونی در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان در ارتباط با اهداف گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: آمریکا بنا به اعتراف سرکردگان داعش منطقه خاورمیانه را به دست آنها سپرده است تا با ایجاد اغتشاش و خونریزی نقشه جدید جهان را بر اساس مبانی آمریکایی پایه ریزی و ترسیم کنند.

وی افزود: از سویی نظام آمریکایی و همدستانشان بر اساس مطالعه گسترده ای که پیرامون علل پایداری نظام سیاسی در ایران، عدم تغییر در اصول و گفتمان انقلابی انجام دادند و با بررسی ناکامی های سیاسی خود در رفتار با جمهوری اسلامی ایران  به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی دارای ستون های محکم و محافظ های نفوذناپذیری است و باید ترفند دیگری را در پیش بگیرند.

 امام جمعه نطنز تاکید کرد:  بر این اساس راهبرد این گروه بر اساس پازلی که آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراحی کرده اند اختلاف اندازی میان مذاهب شیعه و سنی است و برنامه های وسیعی را برای تفرقه اندازی و ایجاد اختلاف درونی میان مسلمانان پایه ریزی کرده اند.

وی ادامه داد: همانطور که بر مبنای سخنان رهبر معظم انقلاب پیش بینی می شد جدیدترین جنگ با ترفند آمریکایی ها  و دشمنان انقلاب به عنوان جنگ مذهبی میان گروه های مسلمان است.

حجت الاسلام طاحونی با بیان اینکه اصل این سیاست راهبردی در گذشته های نه چندان دور نیز  تجربه شده است، ابراز داشت: بیشتر مسلمانان اطلاع کافی درباره مبانی سیاسی اسلام ندارند و مستکبران جهانی نیز از این غفلت به ویژه در میان اهل سنت سوء استفاده کرده و سعی دارند تا دو گروه شیعه و سنی را در اقصی نقاط عالم به جان یکدیگر بیندازند.

وی اضافه کرد: اولویت دوم این گروه  اختلاف میان گروه های سنی است تا نگذارند اهل سنت نسبت به مبانی سیاسی اسلام بیدار و هوشیار شوند.

 امام جمعه نطنز تاکید کرد: این گروهک تروریستی برای رسیدن به هدف خود از ترفند پایبندی ظاهری به اسلام استفاده می کنند اما در عمل به هیچ کدام از اصول ضروری انسانی، اخلاقی و اسلامی  پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه مطابق با مبانی قرآن اینها افرادی منافق و حیوانات به ظاهر انسانی  هستند، بیان داشت: در کجای اسلام و یا انسانیت بیان شده که گروهی هم کیشان و هم نوعان خود را به صورت گروه های چندصدنفری از حق حیات انسانی بدون هیچ گناهی محروم و یا به ناموس دیگران تعدی کنند.

حجت الاسلام طاحونی تصریح کرد: همین اقدامات نشانه فاصله بی اندازه آنها از اصول اسلامی است چرا که مطابق آیات قرآن که خداوند به موسی دستور می دهد که  در برخورد با فرعون نیز با مهربانی عمل کند و چه برسد به هم کیش خود.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در این موضوع تاکید کرد: با توجه به اینکه مهم ترین عامل موفقیت این گروهک پست سوء استفاده از غفلت مسلمانان تلقی می شود باید با سلاح متناسب با این گروه وارد کارزار شد و آن سلاح بیداری و هوشیاری است.

حجت الاسلام طاحونی افزود: اگر مسلمانان با این سلاح در مقابل این گروهک و مشابه آن بایستند در کمترین زمان ممکن این انسان های پست را از صفحه روزگار محو خواهند کرد و در این راستا نقش علما و روحانیون در باب بیداری مسلمانان حرف اول و آخر را می زند.

وی ادامه داد: البته بر مبنای دستورالعمل جامع قرآن جامعه اسلامی زمانی کاملا اصلاح و بیدار می شود که مردم نیز از باب امر به معروف و نهی از منکر مشارکت داشت باشند به این معنا که هم پند دهنده و هم پندپذیر باشند که به یاری خدا به موفقیت خواهند رسید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha