دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام نوچمنی

امروزه كفه اشرافي گري بر كفه ساده زيستي در ميان برخی مسئولان مي چربد و متأسفانه سريال هاي رسانه ملي نيز مروج و مبلغ زندگي اشرافي هستند!

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدير مدرسه علميه حضرت حجت(عج) با اشاره به اين كه رمضان بهترين فرصت براي رسيدن به تعادل و آرامش در زندگي شخصي و خانوادگي است، گفت: اين ماه نشان مي دهد مي توان كمتر و ساده تر خورد و آشاميد ولي بندگي خدا را به بهترين شكل ممكن انجام داد.

حجتالاسلام والمسلمين قاسمعلي نوچمني تصریح کرد: قرآن از مبذرين به عنوان برادران شيطان نام مي برد لذا بايد از زياده روي در بذل و بخشش كه معناي تبذير است اجتناب كرد.

وی که با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران گفتگو می‎کرد، به توصيف اين كه امام صادق(ع) از اسراف پرداخت و اظهار داشت: هر آنچه موجب تباهي ثروت و ضرر رساندن به بدن و مال و سرمايه مي شود مصداق اسراف است.

مدير مدرسه علميه حضرت حجت(عج) خاطرنشان كرد: در نگاه امام علي(ع)، اسراف كار سه نشانه دارد. "بيش از حد مي خورد، وسايل غير ضروري مي خرد و لباس هاي بيش از نیاز تهیه می‌کند". اگر مسئولان كشور پيام ها و منويات مقام معظم رهبري را در امور اجرايی، اداري و حكومتي سرلوحه عمل خويش قرار دهند، كشوري آرماني خواهيم داشت.

حجتالاسلام نوچمني با اشاره به اين كه ظرفيت موجود كشور براي تأمين نيازهاي بيش از 170 مليون نفر است، اظهار داشت: متأسفانه ظرفيت كشور در نتيجه برخی سوء مديريت ها به درستي هدايت و استفاده نمي شود. اگر همين كلام پيامبر(ص) اسلام كه مي فرمايند «در اسراف هيچ خير و سودي نيست» را مورد توجه قرار دهيم اين همه مشكلات معيشتي در كشور نخواهيم داشت.

وی با تأكيد بر اينكه مقام معظم رهبري با اشراف كاملي كه بر همه اوضاع كشور دارند همواره از مسئولان خواسته اند كه با وجود سرمايه هاي عظيم طبيعي در كشور نبايد سهم و ضعيت زندگي مردم به اين شكل باشد.

این استاد حوزه با ابراز تأسف از عملكرد نامناسب برخي از مسئولان تصريح كرد: اگر مسئولان به درستي در مناصب مديريتي كشور قرار گيرند و انتخاب افراد بر اساس تخصص باشد تا ميزان قابل توجهي از مشكلات مردم كم مي شود.

مردم از رفتارهاي حاكمان، الگو مي پذيرند

حجتالاسلام نوچمني با تأكيد بر نقش مردم در امور يك جامعه، تصريح كرد: طبق روايات، مردم به حكومت داران بسيار شبيه تر هستند تا به پدر و مادرشان؛ لذا وقتي برخي از مسئولان دچار اسراف و تجمل گرايي مي شوند مردم نيز از آنان تأثير مي پذيرند.

وي ادامه داد: مسئولان بايد در مقام عمل با تأسي به امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري كه زندگي بسيار ساده اي دارند از شوق فراوان براي تغيير شيوه زندگي به سوي تجملات و ريخت و پاش هاي فراوان اجتناب كنند.

مدير مدرسه علميه حضرت حجت(عج) با ابراز تأسف از اين كه امروزه كفه اشرافي گري بر كفه ساده زيستي مي چربد، گفت: متأسفانه سريال هاي رسانه ملي نيز مروج و مبلغ زندگي اشرافي هستند.

حجتالاسلام نوچمني در پايان با اشاه به تأكيد قرآن بر دوري از اسراف، ابراز داشت: روزي طبيب مسيحي حاذقي كه در مدينه مستقر شده بود، بعد از مدتي كه كسي سراغش نرفت خطاب به مردم گفت "مگر شما بيمار نمي شويد كه به مطب من نمي آييد؟". مردم پاسخ دادند "پيامبر(ص) به ما ياد داده است به قدر ضرورت بخوريم و بياشاميم". طبيب گفت "پيامبر(ص) با اين سفارش، چيزي از علم پزشكي جالينوس باقي نگذاشته است".

انتهای پیام

313/35

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha