پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

آمریکا هیچگاه با ملت ایران صادقانه برخورد نکرده است و در طول سه دهه گذشته همواره با فتنه‌انگیزی و توطئه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در پی براندازی نظام اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری،حجت الاسلام ناصر شکریان، امروز در جمع پرسنل این اداره کل به مناسبت سالروز کودتای 28مرداد ، اظهار داشت : بی اعتمادی به استکبار جهانی درسی است که ایرانیان از حادثه تلخ کودتای 28 مرداد آموخته اند و ملت مسلمان ایران تجربه های خود را به دشواری به دست آورده است.

وی افزود: مطالعه تاریخ معاصر به ویژه ایران اسلامی سندی زنده بر این مدعا است که قدرت های غرب همواره برای تامین منافع خود از هیچ خیانتی برای نیل به اهداف شوم فروگذار نمی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که دخالت آمریکا در واقعه کودتای 28 مرداد و بازگشت دوران سیاه دیکتاتوری و شاهنشاهی در ایران آشکار و اثبات شده است، اظهار داشت: پرونده آمریکا در رابطه با ایران بسیار سیاه است، از این رو این دولت هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود .

وی با بیان این‌که آمریکا خود را منادی دموکراسی و آزادی در جهان معرفی می کند، اما در عمل حامی جدی دیکتاتوری و سلطنت‌طلبی است، خاطرنشان کرد: کودتای 28 مرداد، کودتای اخیر مصر، حمایت از شیوخ مرتجع عربی و رژیم دیکتاتوری مبارک پیش از بیداری اسلامی تنها گوشه‌ای از دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشورهاست.

حجت الاسلام شکریان ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد جمهوری اسلامی در مذاکرات  با  آمریکایی ها تصریح کرد :  ادعای حقوق بشری  و شعار دموکراسی آمریکا با نقش ایالات متحده در کودتای 28 مرداد سال 1332 تناقض دارد و در واقع کودتای 28 مرداد بازگشت دیکتاتوری در ایران، سرکوب اراده ملی مردم، زمینه‌سازی برای چپاول ثروت ملی از سوی غرب و همچنین سند آشکار دشمنی آمریکا با ایران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان ، کودتای 28 مرداد را پس از مشروطیت بزرگ‌ترین رخداد سیاسی ایران قبل از انقلاب دانست و گفت: هرچند آمریکا نقش اصلی در وقوع این کودتا داشت، اما نباید فراموش کرد که بازگشت شاه نشأت گرفته از جدایی مصدق با روحانیت آگاه و مجاهد بود.

وی با اشاره به اعتماد مصدق در کودتای 28مرداد به آمریکا و عدم اعتناء به نصایح آیت الله کاشانی ، روحانیت و نیروهای ارزشی وقت تاکید کرد : با توجه به همه آن اتفاقات و عبرتهای تاریخی انقلاب اسلامی ایران از دخالت مستقیم آمریکا در کشور ، یاسرعرفات و محمد مرسی و ....نمونه های بارز فتنه انگیزی و دخالت آمریکایی ها در امور داخلی کشورهای منطقه است .

حجت الاسلام شکریان در پایان با تأکید بر این‌که کودتای 28 مرداد در ایران نتیجه اعتماد به آمریکا و عدم حضور مردم در صحنه بود ، خاطرنشان کرد: آمریکا هیچگاه با ملت ایران صادقانه برخورد نکرده است و در طول سه دهه گذشته همواره تلاش داشته با فتنه‌انگیزی و توطئه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در پی براندازی نظام اسلامی است .

انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha