دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بوشهری

امروز تبلیغات ماهواره غوغا می‌کند، با عرفی‌سازی زندگی مردم ارتباطات بین زن و مرد را می‌خواهند از بین ببرند، اگر به فکر راه حل برای نیازهای جامعه نباشیم، باخته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس علمیه مروی تهران با تبریک میلاد امام رئوف‌ علی بن موسی‌الرضا‌(ع) و تقارن این میلاد با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه و با اشاره به روایتی از این امام همام اظهار داشت: امام رضا‌(ع) فرمودند:«سرآمد خردمندی بعد از ایمان به خدا، دوستی و علاقه نشان دادن به مردم و نیکوکاری نسبت به هر کس، چه نیکوکار و چه بدکار است» و لذا وظیفه و رسالت طلاب هم  در همین است.

دعا برای آیت الله  مهدوی کنی

وی افزود: جلسه امسال ما یک نقیصه بزرگ دارد آن عدم حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی است که شخصیتی بزرگ و حقیقتا انسانی با روح بزرگ است و دعا می‌کنیم خداوند متعال سلامت را به ایشان بازگرداند.

آیت‌الله حسینی بوشهری‌ با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات طلبگی برای طلاب تازه جدید گفت: سرباز  امام زمان‌(عج) که توفیق یافته نامش را در دفتر آقا ثبت کند، باید الزامات علمی و اخلاقی و اجتماعی خود را بداند و مراعات کند تا بتواند طلبه‌ای شایسته برای حوزه‌های علمیه و انجام درست رسالت‌ حوزوی خود باشد.

امام جمعه موقت قم با بیان این‌که در روایات از عالم و طلبه تعاریف زیادی شده است یادآور شد: رسول گرامی اسلام‌(ص) درمورد جایگاه عالمان از جبرئیل‌ سوال فرمودند پاسخ شنیدند" این‌ها چراغ‌های پرفروغ پیامبر‌(ص) هستند در دنیا و آخرت و خوشا به حال کسانی که این عالمان را بشناسد و درک کند و دوست بدارند" لذا قدر و جایگاه و منزلت خود را بیشتر بدانید.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان این‌که ما انقلاب را برای حاکم کردن نظامات اسلامی به ثمر رساندیم گفت: باید ساز و کار لازم برای مقابله با دشمنان را داشته باشیم. امروز دشمنان ما بیدارند می‌بینید چطور ضربه می‌زنند شیعه را کافر شمرده و شبهه وارد می کنند.

به زبان روز مسلح شوید

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این‌که نشانه طلبگی باید در رفتار و چهره شما طلاب ظاهر باشد تصریح کرد : شرایط سخت و فضاهای آن روز علمای ما، امروز مجتهدان و عالمان فرهیخته را به ما تحویل داده است دنیا به شما نیاز دارد به زبان روز مسلح شوید. امروز فضا برای کار کردن بسیار زیاد است اما متاسفانه امروز طلاب ما حس می‌کنند اگر چند مطلب را فراگرفتند کافی است این نظام ملا و باسواد و تاثیرگذار می‌خواهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان روایتی از حضرت علی‌(ع)  ادامه داد: امیرالمومنین‌(ع) فرمودند: به دنبال علم باشید که هم اجر تعلم و هم اجر عمل داده می‌شود. بعد می‌فرمایند، شعار ندهید و اهل عمل باشید عالم کسی است که به درستی گفته‌هایش رفتار و عملش شهادت دهد لذا شاهد صحت اقوال صحت افعال است.

وی ادامه داد: ما هنوز حوزه را نشناخته‌ایم البته این سال‌ها برنامه تثبیت و اختبار برای طلاب تازه‌وارد داریم، اما باید برای طلاب تبیین کنیم حوزه چه اهدافی دارد و رسالت امروز طلاب چیست.

بهانه معیشت نگیرید

عضو خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم‌(ص) می‌فرمایند؛ روز قیامت که می‌رسد عالمانی که قدر خود را نداشته‌آند شدیدترین افسوس خورندگان هستند که امکان تحصیل علم را داشتند، ولی انجام ندادند؛ امروز برخی طلبه‌ها می‌گویند ما مشکل زندگی داریم و معیشت و... آیا وضعیت طلبه‌ها قبلا بهتر بوده است؟! همین شهید مطهری زمانی حتی برای صبحانه پول خرید نان نداشت و لذا با مجاهدت و سخت‌کوشی‌ها به جایگاه بالای خود رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: مراقب غذاها و لقمه‌هایتان باشید نمی‌گویم گرسنگی بکشید اما بهانه معیشت نگیرید خیلی از گذشتگان از نظر معیشت صفر بودند و با تحمل مشکلات به مراتب بالا رسیدند.

تبلیغات ماهواره غوغا می‌کند

وی تصریح کرد: امروز تبلیغات ماهواره غوغا می‌کند، با عرفی‌سازی زندگی مردم ارتباطات بین زن و مرد را می‌خواهند از بین ببرند، اگر به فکر راه حل برای نیازهای جامعه نباشیم، باخته‌ایم باید راه علاج بیاندیشیم و استقامت داشته باشیم.

منشور طلبگی امام صادق(ع)

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت با تاکید بر اینکه  شخصیتی متواضع و فهیم داشته باشید، خاطرنشان کرد: شما طلاب برای موفقیت در کار خود باید به منشور شیعه را که امام صادق‌(ع) فرمودند و شامل " عاقل، عالم، فهیم، فقیه، حلیم، صبور، مدارا کننده، صادق و وفادار بودن"  می باشد ، مزین گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha