جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسنی گرکانی

حوزه/ اگرمدرسه فیضیه قم متعلق کل ایران وجهان اسلام است، مدرسه علمیه مروی نیزفیضیه تهران و عالی ترین مدرسه ای است که جلوه خود را درآینده می تواند به خوبی نشان دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، آیت الله احمد محسنی گرکانی، تولیت جدید حوزه های علمیه مروی تهران با تشکر از اعتماد مقام معظم رهبری، اظهارداشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مجموعه مدیران و کارکنان حوزه علمیه مروی زحمات زیادی را کشیده اند تا این مدرسه به جایگاه والای امروز خود برسد، بنده مدتی کلاس های درس مرحوم آیت الله کاشانی را درهمین مدرسه تلمذ نمودم و با خدمات ارزنده آیت الله مهدوی کنی هم به خوبی آشنا هستم.

وی با بیان خاطره ای ازاوایل انقلاب ازآیت الله مهدوی کنی، ادامه داد: آن زمان که از طرف حضرت امام(ره) به شهرستان تویسرکان اعزام شدم، خاطرم هست اختلافی پدید آمده بود که باعث شده بود 4 نفردرآنجا به اتهام ضد انقلاب بودن به اعدام محکوم شوند و حکم اعدامشان هم منتظر امضای آیت الله قدوسی بود.

تولیت جدید حوزه علمیه مروی تهران اضافه کرد: پس ازبررسی های کامل متوجه شدم آن 4 نفر کشاورزبوده و مبری از اتهامات قید شده هستند، به تهران و دفتر آیت الله مهدوی کنی که آن موقع وزیرکشور بودند رفتم و ایشان هم با تماس با آقای قدوسی مانع از امضای حکم و نجات جان این 4 نفرشدند.

آیت الله محسنی گرکانی، وجود نعمت ولایت را مایه خیر و برکت برای مردم و جامعه اسلامی خواند و یادآورشد: آرامش و امنیت امروزایران اسلامی ازبرکت نعمت ولایت فقیه است. رهبری هوشمندانه و مدبرانه سکان داراین انقلاب و کشور امروزباعث شده با کمال آرامش و امنیت زندگی کنیم، کشورهای اطراف مان را بنگرید و ببینید که خانواده های دین دارو مذهبی شبها با آرامش نمی توانند بخوابند.

تولیت حوزه علمیه مروی ادامه داد: هدف دشمنان اسلام نابودی ایران اسلامی است، اما به برکت وجود ولایت فقیه ما امروزاز همه ترفندها و دسایس دشمنان مصون مانده ایم واین مارا به یاد فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه ایران برای مصون ماندن ازشر دشمنان می اندازد.

وی افزود: امیدواریم قدردان نعمت بزرگ نظام مقدس اسلامی مان باشیم چراکه این نظام ان شاء الله به نظام صلح کل امام عصر(عج) خواهد پیوست.

آیت الله گرکانی خطاب به طلاب حاضردرمراسم گفت: قرآن کریم منشأ همه خیرات و برکات است. اگرشما با تأسی به این مصحف شریف، دو عنصر الهی علم و ایمان را توأم و درکنارهم داشته باشید راه سعادت و تعالی و پیشرفت را پیدا کرده اید چراکه علم بدون ایمان و ایمان بدون علم کارآیی نداشته و نقصان است.

تولیت حوزه علمیه مروی درپایان با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه اسلام مبنی براین که علم سرآمد همه فضیلت هاست، تصریح کرد: علم به مثابه سر در بدن است و اگر علم همراه با ایمان در جامعه حاکمیت یابد، شاهد رشد وتعالی و شکوفایی خواهیم بود که بحمدالله امروز ما شاهد رشد و پیشرفت در کشورهستیم که به برکت تلاش حوزه های علمیه محقق شده است.

انتهای پیام 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha