چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 337077
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
دارالحدیث

مراسم رونمایی از سه اثر جدید پژوهشگاه قرآن و حدیث دارالحدیث، امروز با حضور آیت الله خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و مدیران دارالحدیث درسالن انجمن های علمی حوزه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا معاون فرهنگی دارالحدیث در سخنانی به تشریح این سه کتاب پرداخت و گفت: سه کتاب قرآن، کتاب اخلاق، انسان در طراز قرآن نوشته حجت الاسلام علی راد و روابط اجتماعی از منظر قرآن نوشته حجت الاسلام مسعودی در این نشست رونمایی شد.

وی افزود: کتاب انسان در طراز قرآن نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی راد، از نویسندگان و محققان دارالحدیث است که وی در این کتاب به یکی از مهمترین موضوعات و چالش های این حوزه با نگاهی جامع به آیات قرآنی پرداخته است.

معاون فرهنگی دارالحدیث گفت: کتاب روابط اجتماعی از منظر قرآن نیز چنین کارویژه ای دارد و به بیان حوزه روابط اجتماعی و نگاه قرآن به این روابط پرداخته است.

نویسنده کتاب قرآن کتاب اخلاق، تصریح کرد: در این کتاب رذایق و فضایل اخلاقی به طور خاص مدنظرقرار گرفت و این ویژگی ها با استفاده از آیات قرآن مورد بررسی قرارداده شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی راد نویسنده کتاب« انسان در طراز قرآن» در سخنانی به بیان ویژگی های کتاب خود پرداخت.

سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی از دیگر بخش های این مراسم بود؛ وی دارالحدیث را پرکننده یکی از مهمترین خلاهای علمی و پژوهشی در کشور دانست و این سه کتاب را یکی از بهترین منابع دانشی در این عرصه ذکر کرد.

مراسم رونمایی از این سه اثر قرآنی باحضور آیت الله خاتمی برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha