دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 337218
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
خبر گزاری حوزه

طلاب حوزه علميه استان فارس در اولین روز مهرماه بر سركلاسهاي تحصيل علم دين حاضر شدند..

به گزارش خبرنگار حوزه از شيراز، با رسيدن مهرماه و آغاز سال تحصيلي جديد، طلبه‌هاي علوم ديني به همراه بسياري از نوجوانان و جوانان جدید الورود به حوزه علم آموزي در سال جديد را آغاز كردند.

پنجاه ‌و شش مدرسه علميه در سطح استان فارس  با 2هزار و 902 طلبه خواهر و4 هزار طلبه برادر، سال تحصيلي93-94  را آغاز كردند.

نكته قابل توجه در حوزه‌ علميه فارس، حضور گسترده بانوان طلبه در مقام تحصيل علوم ديني است كه در بيست و شش حوزه در استان در حال تحصيل هستند و به گفته آيت الله موحد مدير حوزه علميه خواهران، در آينده نقش شگرفي در تبليغ دین در مدارس دخترانه، مناطق مختلف شهري و روستايي و آموزش طلاب جوان خواهند داشت.

 فراگيري و تبليغ دين از پيامبران به طلبه‌ها به ارث رسيده است، ارثي كه معاون ارتباطات حوزه‌اي دفتر مقام معظم رهبري آن را به بار آورنده مسوليت سنگيني براي طلاب عنوان کرد.

مدارس علمیه علمیه استان فارس سابقه ششصد ساله دارند و امروز طلاب تلاش‌هاي  گذشتگان خود را در ايجاد و گسترش حوزه‌هاي علميه و تبلیغ دین پشت سر خود دارند.

طلاب امروز موعظه‌ها و نصايح آيت الله ايماني، آيت الله دستغيب و ديگر علما و بزرگان ديني استان فارس مبني بر مجاهده در درس خواندن، تهذيب نفس و توجه به مسائل روز و سياست را به همراه دارند.

توجه به حقيقت عبوديت در تحصيل ويژگي بارزي است كه به گفته معاون ارتباطات حوزه‌اي دفتر مقام معظم رهبري، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروي، بايد هميشه و همه جا همراه طلاب باشد. یک طلبه باید علم بياموزد تا تبليغ دين كند و تكليف عبودي خود را انجام دهد و خواستار احترام و تجليل مردم نباشد.

پابه‌پاي گسترش مدارس در استان فارس، حضور پررنگ حوزه‌هاي علميه و مدارس امين، به جوانان فارسي فرصت تحصيل علوم ديني را مي‌دهد. فرصتي كه مي‌تواند براي تبليغ دين و ارتقاي هرچه بيشتر سطح مذهبي و فرهنگي استان فارس بسيار به كار آيد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha