شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابو شریف

حوزه/ اسرائیلی ها در مجموع 7 هزار حمله هوایی به غزه داشتند و 20هزارتن مواد منفجره معادل 5 بمب اتمی بر سر مردم غزه ریختند،

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران شامگاه دوشنبه در همایش «بررسی ابعاد مقاومت پنجاه روزه غزه در خصوص مباحثی نظیر ضرورت تجهیز کرانه باختری» ابراز داشت: کرانه باختری از تمامی طرف ها در محاصره است و این منطقه نقش آفرین بوده است؛ اردوگاه جنین مساحت یک کیلومتر مربع دارد و اسرائیلی ها را در جریان انتفاضه دوم به مدت  13 روز پشت دیوار زمین گیر کرده بود و تلفات زیادی از آنها گرفت.

وی افزود: احداث دیوار حائل نیز به دلیل عملیات شهادت طلبانه ای بود که از کرانه باختری صورت می گرفت.

*توطئه جنبش خودگردان فلسطین

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر این که توطئه ای شکل گرفته که جنبش خودگردان در آن نقش دارد، تصریح کرد: بزرگ ترین چالشی که در مقابل تجهیز کرانه باختری وجود دارد، تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان های اطلاعاتی اسرائیل هستند که تمامی کرانه باختری را تحت کنترل خود دارند؛ در منطقه ای که 6 هزار کیلومتر وسعت دارد، 600 ایست بازرسی سخت گیرانه وجود دارد.   

وی افزود: در انتفاضه اول 127 هزار نظامی اسرائیل برای سرکوب مردم فلسطین اعزام شدند در حالی که ارتش آمریکا برای اشغال عراق 125 هزار نظامی اعزام کرده بود.

*اردن اجازه ورود یک قطعه سلاح را نمی دهد 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر این که اردن اجازه ورود یک قطعه سلاح را به منطقه کرانه باختری نمی دهد، اظهار داشت: همچنین تشکیلات خودگردان امکانات و اقدامات زیادی را برای سرکوب انتفاضه انجام داده است.

*جنبش خودگردان همکاری نمی کند

وی افزود: در تحرکات اخیر کرانه باختری، جهادگران 25 شهید در راستای فعالیت ضد صهیونیستی دادند که اگر جنبش فتح همکاری می کرد، انتفاضه دیگری صورت می گرفت. 

ابوشریف تاکید کرد: برای توجیه عدم عملیات در کرانه باختری صحبت نمی کنم، اما مردم نیز با توجه به حضور و قدرت تشکیلات خودگردان، امید به موفقیت ندارند و منتظر قیام هستند.

وی افزود: در کرانه باختری 120 شهرک صهیونیست وجود دارد و 60 درصد آن در اختیار اسرائیل است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: مردم کرانه باختری در هر شرایطی که زمینه انجام عملیات فراهم شود، این کار را انجام  می دهند.

*نیروهای جهاد اسلامی در معرض ترور

ابوشریف با تاکید بر اینکه نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری توسط ژنرال های بلندپایه آمریکایی آموزش می بینند، گفت: آن ها برای به شهادت رساندن تمام اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری از سوی عربستان، اردن و اسرائیل ماموریت دارند و بنده نمی توانم به هیچ کشور عربی سفر کنم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در خصوص این که چرا گروه های فلسطینی وحدت ندارند، ابراز داشت: به طور مثال به جامعه ایران نگاه کنید، آیا مردم با وجود ساختار لازم سیاسی و دولت و رهبری باثبات به یک شکل فکر می کنند؟

ابوشریف افزود: ما فلسطینی ها در تمام کشورهای جهان حضور داریم و شاید در امور داخلی ما تمام کشورهای جهان دخالت می کنند و این وحدت موجود هم از الطاف خداوند است و اگر به وحدت بهتری برسیم که رحمت باری تعالی شامل ما شده است.

ابوشریف گفت: زندانیان فلسطینی از وحدت خوبی برخوردار هستند و نماینده برای ارتباط با زندان بان ها دارند که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی نیست و نشان دهنده ساختار منسجم است.

*سازش یا مقاومت؟

وی با اشاره به مسئله تشکیل کابینه وحدت ملی فلسطین، اظهار داشت: هنگامی که خبر توافق حماس و جنبش فتح اعلام شد، نتانیاهو نخستین کسی بود که به آن واکنش نشان داد و در اظهاراتی هشدارگونه به محمود عباس گفت باید بین صلح و سازش و حماس یکی را انتخاب کنید.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: همچنین پادشاه اردن نیز ساعتی بعد از این توافق به رام الله سفر کرد و به محمود عباس گفت باید بین اردن و حماس یک گزینه را انتخاب کنید. 

ابوشریف خاطرنشان کرد: با وجود تمام تلاش ها برای ایجاد تفرقه در گروه های فلسطینی شاهد انسجام آن ها هستیم و تمام عملیات ها در آخرین تجاوز به غزه به طور مشترک انجام می شد.

وی در ادامه به بیان اظهاراتی در خصوص مسئله سوریه پرداخت و تاکید کرد: مسئله سوریه از اهمیت زیادی برای جهان اسلام برخوردار نیست و این مسئله فلسطین است که می تواند تمامی آحاد مسلمانان را گردهم آورد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: مساله فلسطین تنها مساله ای است که مسلمانان می توانند حول محور آن متحد شوند و حتی رهبران مزدور که علیه فلسطین می باشند نیز در ظاهر تلاش برای حمایت دارند.

*به جای اختلافات، دنبال بستر همکاری باشیم

ابوشریف با بیان اینکه فکر می کنم به جای پیگیری نکات اختلاف آمیز بهتر است به دنبال بسترهای مشترک و توافقی باشیم، ابراز داشت: حماس و جمهوری اسلامی در خصوص مقاومت مقابل اسرائیل مشترک هستند و چرا باید به جای این موضوع به مسئله سوریه بپردازیم؟

ابوشریف تاکید کرد: تصور می کنم توجه بیش از حد به سوریه موجب به فراموشی مسئله فلسطین شد و این مسئله اختلالی را در منطقه بوجود آورده است.

*مسئله سوریه زخم بزرگی به پیکره امت اسلامی بود

وی همچنین با تاکید بر اینکه البته نمی خواهم از اهمیت مسئله سوریه بکاهم و این مسئله زخم بزرگی بر پیکره امت اسلامی بوجود آورده است، گفت: سوریه از کشورهای راهبردی و اسراتژیک همسایه فلسطین است که نقش عمده در مقاومت دارد و از این رو اشتباهات زیادی که طی سه سال گذشته رخ داد باعث شد، فلسطین به پایین ترین سطح ممکن در اولویت ها برسد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین با انتقاد از محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر مبنی بر اینکه وی به اشتباه، مسئله سوریه را در اولویت بیشتری از فلسطین قرار داد، گفت: اگر فلسطین را مورد اولویت قرار دهیم می توانیم از این طریق مشکلات دیگر منطقه از جمله سوریه را زودتر حل کنیم.

ابوشریف در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به اینکه این رژیم جعلی صهیونیستی بود که زمان آغاز تجاوز به غزه را انتخاب کرد، اظهار داشت: اسرائیل پیش از آغاز حمله به غزه، جنایات خود را در کرانه باختری به اوج رساند و تعدادی از مجاهدین را به شهادت رساند.

وی هدف اصلی اسرائیل در تجاوز به غزه را بازگرداندن توان بازدارندگی نظامی خود به این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: اسرائیل در کرانه باختری نیز به دنبال سرکوب کردن افکار عمومی فلسطینیان بودند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، افزود: مهم ترین وزرا و مسئولانی که اسرائیل را هدایت می کنند و در وزارتخانه های جنگ، امور خارجه و نخست وزیری حضور دارند، از افراطی ترین صهیونیست ها هستند.

ابوشریف در ادامه با اشاره به اینکه قطعا اسرائیلی ها اطلاعات کافی از شرایط منطقه ای داشتند که نوار غزه در محاصره کامل از سوی آن ها و مصر قرار دارد، ابراز داشت: آن ها به خوبی می دانستند کشورهای مختلفی در منطقه نظیر عربستان سعودی به شدت مشغول مقابله با اخوان المسلمین است و از کشورهایی که دست به سرکوب زیرشاخه های اخوانی بزند نیز استقبال می کند.

*اسرائیل فکر نمی کرد مقاومت واکنش بی سابقه داشته باشد

وی افزود: پیش از تجاوز اسرائیل، تونل های حفر شده بین مصر و غزه تخریب شد و حلقه نوار غزه کامل گردید و مراکز تصمیم گیری رژیم جعلی صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که مردم غزه به این تجاوز آن ها واکنش نشان نخواهند داد یا محدود و کم اثر خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه مقاومت در واکنشی بی سابقه به   اقدام تجاوزکارانه اسرائیل پاسخ داد، تصریح کرد: این واکنش به شکلی مقتدرانه بود که اگر اسرائیل  آغازگر جنگ بود زمام امور از دست آن ها خارج شد و زمان اتمام جنگ در اختیارشان نبود.

ابوشریف افزود: تصمیم مقاومت اسلامی در مورد بدست گرفتن پایان جنگ ابعاد مختلف داشت تا اسرائیل این خیال خام را نداشته باشند که هر وقت و هرزمانی بخواهد اقدام به حمله کند.

وی یکی از مهم ترین اهداف مقاومت را بازگرداندن مسئله فلسطین به صدر مسائل مورد توجه افکار عمومی عنوان کرد و گفت: در سه سال گذشته مسئله فلسطین اهمیت خود را در اولویت های افکار عمومی از دست داده بود و به پایین ترین سطح رسیده بود.

*اسلام گرایان مصری فلسطین را از اولویت خارج کردند

وی در ادامه به تبیین دلیل کاهش اهمیت به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: به اعتقاد بنده، اسلام گرایان مصر که همزمان با بهار عربی بود، مسئله فلسطین را در صدر اولویت ها قرار ندادند و به همین دلیل شدت اهمیت به این مسئله کاهش چشمگیری یافت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران یکی دیگر از اهداف مقاومت در منطقه را تمرکز جهان اسلام بر روی مسئله فلسطین عنوان کرد و ابراز داشت: هشت سال غزه تحت محاصره قرار داشت  و برچیده شدن تحریم ها و به حرکت در آمدن تلاش ها برای به پایان آمدن این محاصره از اهداف مقاومت بود.

*هدف اسرائیل تضعیف مقاومت بود

ابوشریف در ادامه به یکی از مهم ترین اهداف اسرائیل از تجاوز به غزه اشاره داشت و گفت: یکی از اهداف اسرائیل ضربه زدن به مقاومت بود و خود آن ها هدف تجاوز به غزه را تضعیف مقاومت و مقابله با موشک باران شهرک های صهیونیست نشین عنوان کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه اسرائیل به شکل هولناکی از واکنش مقاومت غافل گیر شد، افزود: آن ها اصلا باور نمی کردند مقاومت با این شدت نسبت به تجاوزات آن ها واکنش دهد.

ابوشریف خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها پیش از این جنگ خطوط قرمز راهبردی داشتند؛ اما موشک های مقاومت موفق شد شهرهای دورتر از تلاویو را مورد هدف قرار دهد و تمام خطوط قرمز را برهم بزند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت موفق شد دوسوم جامعه صهیونیستی را تحت الشعاع جنگ کند، گفت: جامعه اسرائیلی بسیار شکننده است و اگر یک موشک به تلاویو برخورد کند، تمام جمعیت آن منطقه در وحشت قرار می گیرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهایی که برای مقاومت به ارمغان آمد، تحت تاثیر قرار دادن جامعه اسرائیل بود، اظهار داشت: اسرائیلی ها از گذشته تلاش می کردند جبهه داخلی خود را مصون از جنگ ها قرار دهند و جنگ را به زمین دشمن بکشانند.

وی با تاکید بر اینکه این جنگ نقطه عطفی در مبارزات فلسطینیان بود، گفت: به نظر من اسرائیل توان بازدارندگی خود را تا ابد از دست داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: اسرائیل نتوانست توان بازدارندگی خود را در طی سالیان اخیر بازگرداند و همواره در جنگ ها مختلف نظیر جنگ 33 روزه، 22 روزه، 50 روزه شکست خورده است.

*اسرائیل به اهداف خود نرسید

ابوشریف با اشاره به اینکه جنگ اخیر بازتاب گسترده و ویژه تری را در جامعه اسرائیل داشت، ابراز داشت: اسرائیل به رغم اینکه زمان بندی مناسبی برای تجاوزه به غزه، آتش گسترده، همراهی حامیان خود و هم سویی کشورهای منطقه را داشت اما نتوانست به اهداف خود برسد.

*معادل 5 بمب اتمی در غزه ریخته شد

وی با بیان اینکه نوار غزه از شهر مقدس قم کوچک تر است اما در آن 57 هزار گلوله و آتش از آسمانش بر زمین فرود آمد، گفت: اسرائیلی ها در مجموع 7 هزار حمله هوایی به غزه داشتند و 20هزارتن مواد منفجره معادل 5 بمب اتمی بر سر مردم غزه ریختند، اما با این وجود، مردم غزه تسلیم نشدند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه آخرین عملیات صورت گرفته پیش از پایان جنگ توسط مقاومت علیه اسرائیل صورت گرفت، گفت: باید توجه داشت که این مقدار مقاومت توسط کشوری که مرزهای مشخص دارد صورت نگرفته و توسط منطقه بسیار کوچک انجام گرفت که از تمامی جهات محاصره است.

*هیچ رهبری اسرائیلی جرات ورود به جنگ جدید را ندارد

ابوشریف با تاکید بر اینکه تصور می کنیم دیگر هیچ رهبر اسرائیلی با هر حجم و کاریزمایی جرات ورود به جنگ علیه غزه را نداشته باشد، ابراز داشت: نخست وزیر اسرائیل یکی از افراطی ترین مسئولان تاریخ اسرائیل است و به «بوگی» معروف است؛ خوی وحشیانه وی از زمان کودکی آغاز شده و در این دوران به دنبال بچه گربه ها می کرده و با پای خود به جمجه های آن ها ضربه وارد می کرده که در میان دوستان به «بوگی» معروف می شود. 

وی با اشاره به غرور، خودکامگی و خوی وحشیانه نتانیاهو و ادعای وی مبنی بر اینکه هر لحظه که اراده کند مقاومت را سرکوب خواهد کرد، گفت: در جریان جنگ اخیر شاهد بودیم که در مصاحبه های مطبوعاتی به شکل مذلت باری سخن می گفت و اعتراف کرد این جنگ برای شان هزینه بسیاری داشته و برای اینکه به پیروزی برسد مجبور است در ابعاد اطلاعاتی فعالیت کند که بسیار هزینه بر می باشد و فعلا از عهده آن ها خارج است. 

*اعتماد به ارتش اسرائیل از بین رفت

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران یکی دیگر از دستاوردهای مقاومت اسلامی را از بین رفتن اعتماد جامعه اسرائیل به توانمندی ارتش این رژیم عنوان کرد و افزود: استفاده از تعبیر پیروزی برای مقاومت کاملا صحیح است و امیدواریم زمینه ساز آزادی قدس شریف شود.

*فرار از مناطق صهیونیست نشین

ابوشریف با بیان اینکه پس از جنگ اخیر 80 درصد ساکنان مناطق صهیونیست نشین نزدیک به غزه اعلام کردند در این مناطق زندگی نخواهند کرد، اظهار داشت: همچنین 30 درصد خواستار مهاجرت معکوس و بازگشت به کشورهای خویش هستند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیلی ها سالیان سال تلاش می کردند خود را به عنوان یک ساختار دموکراتیک حقوق بشری ترویج کنند، ابراز داشت: جنگ اخیر غزه نشان داد آن ها نه تنها طرفدار حقوق بشر نیستند بلکه قاتلان کودک کشی هستند که دنبال خون ریزی می باشند و بدتر از رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه فلسطینی 12 هزار شهید و مجروح در جنگ اخیر غزه تقدیم کرد، اظهار داشت: همچنین 18 هزارمنزل مسکونی ویران شد و بی تردید تبعات منفی دیگری نیز برای فلسطین داشت اما آن ها گزینه دیگری جز مقاومت نداشتند.

*فلسطین نیازمند حمایت است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: بر این اساس  حمایت مالی و معنوی از فلسطین بسیار مهم و حیاتی است. 

ابوشریف با اشاره به حمایت دوستان اسرائیل از این رژیم جعلی، افزود: در جنگ اخیر ما تنها بودیم اما اسرائیل تمام دنیا را پشت خود داشت؛ مصر محاصره مرز را تشدید کرده بود و عربستان و امارات از دشمن ما حمایت می کردند اما با این وجود اجازه ورود تانک های اسرائیلی را به غزه ندادیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در پایان با تاکید بر اینکه مبارزانی که در مقابل اسرائیل ایستادگی کردند 3 ماه به دلیل کمبود منابع مالی مقاومت، حقوقی نداشتند، تصریح کرد: دستاورد مقاومت در سایه محاصره بود و اگر کشورهای عربی حمایت کنند دستاوردهای عظیمی خواهیم داشت.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha