جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
5

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با اظهار تاسف از برنامه‌های خلاف شرع در برخی از مهدکودک‌هاگفت: متاسفانه در برخی از این مهدها بر خلاف موازین اسلامی، رقص، ساز و آواز به کودکان آموزش می‌دهند.

حجت الاسلام غلامرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به  مهمترین فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: پیگیری و رفع مشکل مالی مدارس امین از مهم‌ترین اقداماتی بوده است که با مساعدت‌های مدیر یت حوزه برطرف شده است.

*فعالیت 100 مدرسه امین در سطح قم

وی با بیان این که هم اکنون صد مدرسه امین در استان قم مشغول فعالیت است، افزود: یکصد طلبه برادر و خواهر به عنوان روحانی در مدارس «امین» ورود پیدا کرده و طرح تربیتی را که دارای ده شاخصه برتر است به اجرا در می آورند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های طرح تربیتی مدارس امین؛ موضوع عفاف و حجاب در مدارس دخترانه و تعبد و تقید به اعتقادات دینی است که توسط خواهران و برادران طلبه در مدارس اجرا می گردد.

حجت الاسلام شریفی حضور مبلغین در مدارس امین را خوب ارزیابی کرد و گفت: با نظر سنجی که در این زمینه انجام شده، حضور روحانیون در سطح مدارس امین از آثار و برکات خوبی همچون رفع مشکلات اخلاقی، روحی و روانی آنان برخوردار بوده است.

*فوائد حضور مبلغان در مدارس امین

وی پاسخ به شبهات دانش آموزان را از دیگر فوائد حضور مبلغان در مدارس ذکر کرد و ابراز داشت: رفع مشکلات اعتقادی از طریق پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانش آموزان بسیاری از آنان را از انحرافات اعتقادی نجات داده است.

*درخواست برای حضور مبلغین در 320 مدرسه استان

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش قم برای حضور روحانیون بیشتر در مدارس، خاطرنشان ساخت: با توجه به حضور موفق روحانیون در سطح مدارس امین، اداره کل آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 94-93 برای سیصد و بیست مدرسه، درخواست روحانی کرده است.

حجت الاسلام شریفی با بیان این که تا حد توان به نیازهای مدارس استان پاسخ خواهیم داد، تصریح کرد: امروز بهترین ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی، مدارس می باشند؛ چرا که دانش آموزان مستعد در مقاطع تحصیلی مختلف آمادگی پذیرش بهتری دارند.

*آموزش موسیقی در مهدکودک‌ها خلاف موازین شرعی است

وی با اظهار تاسف از برنامه‌های خلاف شرع برخی از مهدکودک‌ها، یادآور شد: متاسفانه در برخی از این مهدها  بر خلاف موازین اسلامی، رقص، ساز و آواز به کودکان آموزش می‌دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: در صدد هستیم تا فضایی را برای حضور روحانیون در مهد کودک‌ها ایجاد کنیم که اولین مرحله آن در سال تحصیلی جدید در شهر پردیسان اجرا خواهد شد.

*تاثیرگذاری مبلغین در اماکن عمومی

حجت الاسلام شریفی با اشاره به تأثیر معنوی مبلغین در پاساژهای قم گفت: خوشبختانه بعد از استقرار روحانیون در این اماکن، بسیاری از مشکلات که به عنوان چالش اجتماعی شناخته می‌شد، اصلاح شده است و امیدواریم به جایی برسیم که اماکن عمومی، شاهد هیچ خلاف شرع و عرف اسلامی نباشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه جلسات توجیهی مبلغین پاساژها هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، یادآورشد: اکثر پاساژهای قم دارای روحانی می‌باشد که در آن‌ها اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات انجام می‌شود.

حجت الاسلام شریفی برگزاری برنامه‌های ویژه کودک، برپایی کتابخانه سیار و ارائه مشاوره در پارک‌ها را از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم ذکر کرد و گفت: برنامه‌هایی که توسط مبلغین در پارک‌ها و فضاهای فرهنگی اجرا می‌شود، با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

*اجرای طرح خانواده امین در ادارات

وی در ادامه با اشاره به «طرح خانواده امین در ادارات» بیان داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تببین سبک زندگی اسلامی، طرح خانواده امین ادارات توسط این معاونت در ادارات استان قم برگزار می‌شود؛ چراکه اگر بخواهیم جامعه را اصلاح کنیم؛ باید از کارکنان و خانواده های آنان این طرح آغاز شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر محیط ادارات اسلامی و همراه با پوشش دینی باشد، طبیعتاً تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از جاهای دیگر خواهد بود.

حجت الاسلام شریفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به «هجرت بلند مدت» طلاب و روحانیون به روستاهای استان قم بیان داشت: این عزیزان با توجه به توانایی‌های علمی، اخلاقی و تهذیبی به روستاها اعزام می‌شوند.

وی ابراز داشت: اخیراً مجوزی از معاونت تبلیغ آموزش‌های کاربردی دریافت کردیم تا بتوانیم در روستاهایی که فضای تبلیغی گسترده ای دارند، روحانی اعزام کنیم.

* طرح های مدون برای خانواده های روحانیون طرح هجرت

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های ما، اجرای طرح های مدون برای خانواده‌های روحانیون طرح هجرتی است، خاطرنشان ساخت: برای اینکه داشته‌های علمی یک مبلغ در مدت حضورش در روستا از بین نرود؛ آموزش‌های ضمن خدمت، برگزاری دوره‌های فقه، تفسیر و شرکت غیر حضوری در دروس حوزه را برای آنان برنامه ریزی کرده ایم.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی با هیئت امنای مساجد برای همکاری با روحانیون هجرت، تصریح کرد: مردمی شدن برنامه‌های تبلیغی و اداره مساجد از تاکیدات حضرت امام (ره) بوده است و این معاونت نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

*اجرای طرح بینات در مدارس علمیه قم

وی با اشاره به اجرای طرح بینات در مدارس علمیه، اظهار داشت: طلابی که دارای کد تحصیلی هستند، باید فعالیت‌های تبلیغی را در زمینه، تصحیح حمد و سوره، آموزش قرآن، وضو و نماز و برای سال دوم یک مساله شرعی را نیز از روی رساله عملیه بیان کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم افزود: اگر طرح بینات در مدارس به خوبی اجرا شود، شاهد تحول بزرگی در فضای فرهنگی جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام شریفی با بیان چگونگی اعزام مبلغین در طرح بینات، ابراز داشت: معاونین تبلیغ مدارس، مسئول جذب، گزینش و اعزام می باشند.

*بیان تفسیر در بیش از یکصد مسجد استان قم

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری جلسات تفسیر را در بیش از یکصد مسجد استان داشته ایم، خاطرنشان ساخت: یکی از دوره‌های نوآورانه این معاونت، دوره «شیوه‌های بیان تفسیر» است که اولین دوره آن پیش از ماه مبارک رمضان با ثبت نام 2600 نفر و حضور مستمر 1200 نفر در 36 جلسه همزمان برگزار گردید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha