پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ادیب

حوزه/ باید با بهره گيري از الگوهاي رفتاري و اخلاقي چون حضرت زهرا(س) و امام علي (ع)، نقشه راه زندگي سعادتمندانه را به مسلمين و جهانيان معرفي کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه، زهره اديب، مسئول امور بانوان معاونت ايران مجمع جهاني تقريب مذاهب، عصر روز گذشته در نشست نقش بانوان فرهيخته در ارتقاي وحدت امت اسلامي، در ارومیه با تاکيد بر لزوم احیای امربه معروف و نهي از منکر در جوامع اسلامي، اظهار داشت: تقويت وحدت در  امت واحده اسلامي با بکارگيري اسلوب هاي اصيل مانع از ايجاد خلل و بروز آسيب در ميان مسلمانان می شود.

وي، وحدت جهان اسلام را نشانگر همبستگي مسلمين دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايند:« از آنچه که شما را از آن نهي کردم دوري کنيد و آنچه را براي بندگان   شايسته نيست شما را بدان امر مي کنم» که اين امر نشان دهنده اهميت و ضرورت امر به معروف و نهي از منکر در سلامت جوامع است.

مسئول امور بانوان معاونت ايران مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامی، تکفیر و نفاق را از مهمترین عوامل ایجاد اختلاف در بين مسلمين دانست و افزود: تکفيري هاي تروريست  و صهيونيست ها به دنبال اختلاف افکنی در جهان اسلام هستند.

وی، بهترين ايده هاي فکري را متعلق به امت اسلامي دانست و افزود: مسلمانان با چنگ زدن به ريسمان الهي و بهره گيري از منبع غني قرآن کريم، داراي برترين انديشه و ايده هاي نو در جهان هستند که در اين ميان نقش بانوان مسلمان چشمگير است.

اديب، تقويت شاخصه هاي اسلامي در نهاد خانواده را مهم خواند و ابراز داشت: تقويت شاخصه هاي تربيتي در نهاد خانواده مي تواند در ترویج فرهنگ ديني بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: باید با بهره گيري از الگوهاي رفتاري و اخلاقي چون حضرت زهرا(س) و امام علي (ع)، نقشه راه زندگي سعادتمندانه را به مسلمين و جهانيان معرفي کرد.

مسئول امور بانوان معاونت ايران مجمع جهاني تقريب مذاهب با اشاره به قدرت جهادگونه بانوان ايران اسلامي، گفت: نقش بانوان در خلق حماسه هاي ديني، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ستودني است.

*ضرورت ادامه راه شهدا

در ادامه اين نشست، دکتر کرماني، مشاور امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب، آذربايجان غربي را نمونه و مصداق بارز سخن امام سجاد(ع) به عنوان مرزداران اسلامي معرفي کرد و افزود: تداوم راه شهدا و تلاش و مجاهدت مردم براي زنده نگاه داشتن اعتقادات و باورهاي ديني از ضرورت های جامعه امروز است.

وي با اشاره به این که نهاد خانواده در غرب دچار تزلزل کرده است، یادآور شد: نقش بانوان ايران اسلامي در خلق حماسه هاي ديني، فرهنگي، اجتماعي و افتصادي ستودني است.

مشاور امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب، گروهک تروريستي داعش را به عنوان يک فرصت براي نمایش قدرت امت اسلامي دانست و افزود: دست پرورده هاي صهيونيستي در طول تاريخ ايران اسلامي، بارها از ملت ايران طعم شکست را چشيده اند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha