پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 337860
۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
بحری

نشست تخصصی ائمه جماعات استان قم با رویکرد« حجاب و عفاف»، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام،  بحری در این نشست، به تبیین ریشه های تربیتی پرداخت.

وی با اشاره به معنای تربیت گفت: در تربیت هدف اصلی این است که ارزش ها و مفاهیم دینی و انسانی مدنظر، به مخاطبین منتقل شود که دراین میان نقش انتقال و نحوه آن بسیار مهم است و باید به روش های نوین انتقال مفاهیم توجه ویژه ای شود، چرا که ریشه بسیاری از این نا هنجاری های اجتماعی درجامعه ناشی از عدم انتقال صحیح ارزش ها به نسل نو است.

حجت الاسلام بحری افزود: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا برای از بین بردن اعتقادات دینی مردم به خصوص جوانان به میدان آمده اند و یکی از مهم ترین برنامه هایشان از بین بردن حجاب و عفاف درمیان بانوان است.

حجاب منحصر به اسلام نیست

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که حجاب تنها منحصر به اسلام نیست خاطر نشان ساخت:برخی ها خیال می کنند حجاب و پوشش تنها منحصر به دین اسلام است درحالی که اسلام مخترع حجاب نبوده است و این واجب الهی در ادیان گذشته نیز بوده است و تنها اسلام حدود ومرز آن را مشخص کرده است.

حجت الاسلام بحری با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب و حتی برخی افراد نادان و ساده لوح در دانشگاه ها و مراکز علمی سعی درالقای شبهه دراصل حجاب دارندگفت:  باید فضلا و روحانیون با زبان روز و قابل فهم به شبهات آنان پاسخ مناسب دهند و به نسل نو یادآوری کنند که موضوع حجاب ساخته و پرداخته هیچ کس نیست و از سوی خدای متعال واجب شده است و اگر کسی به خدای متعال ایمان دارد باید حجاب را نیز بپذیرد، چرا که آیات و روایات زیادی درباب این فریضه بزرگ الهی وارد شده است.

وی  با اشاره به پنج مرحله درتربیت دینی گفت: انس دینی، عادت دینی، معرفت دینی، شاکله دینی وخودجوشی دینی پنج مرحله ای است که برای تربیت دینی هر فرد باید رعایت شود تا نتیجه مطلوب از تربیت دینی حاصل شود.

این مشاور امورتربیتی با بیان این که حجاب و عفاف دوامرمهمی هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند افزود :برخی بانوان خیال می کنند که اگر مراتبی از حجاب را رعایت کرد دیگر به وظیفه اش عمل کرده است  و حال آن که حجاب و عفاف دوموضوعی هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند و صرف رعایت  حجاب ظاهری کافی نیست، بلکه باید درشئونات دیگر نیز رعایت شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha