پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 337928
۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
s

حوزه / عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ارزش خدمت به اسلام و مسلمین، گفت: کسی که در راه خدمت به اسلام از مال، فرزند و جانش می گذرد، مجاهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مؤمن، روز گذشته در مراسم آغاز طرح توسعه حسینیه قمی ها در مشهد مقدس، با اشاره به آیه 95 سوره نساء، اظهار داشت: کسی که در راه اسلام و خدمت به مسلمین از مال٬ فرزند و جانش می گذرد، مجاهد است و کسانی که جهاد می کنند و به فکر مردم می باشند، دارای مقام و منزلت بالایی در نزد پروردگار هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان، موسس حسینیه قمی ها را از مجاهدان خدمت به مسلمین خواند و ابراز داشت: مرحوم تکیه ای، موسس حسینیه قمی ها فضای حسینیه را با هزینه ای بسیار کم با توجه به وضعیت مالی زائران امام رضا(ع) و تقریبا رایگان در اختیار آنان قرار می داد.

وی در پایان افزود: پس از فوت ایشان، فرزندانش مسیر پدر را ادامه داده و ثمره آن در خدمت به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و توسعه فضای حسینیه قمی ها کاملا مشهود است.

*ضرورت توسعه فضاهای فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش، استاندار قم نیز در این مراسم، گفت: توسعه حسینیه قمی ها با عنایت امام رضا(ع) و ائمه اطهار علیهم السلام، نظارت و حمایت مراجع عظام و علما و تلاش خیرین برای ایجاد فضای مناسب و بهتر برای زائرین حضرت ثامن الحجج(ع) کلید خورده است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای عمران و آبادانی کشور، تصریح کرد: وظیفه دولت در کارهای اجرایی مضاعف است، اگر بخواهیم کارها به خوبی پیش رود، مشارکت افراد ضرورت دارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی از اقتدار و عظمت خاصی در دنیا برخوردار است، لذا توسعه فضاهای معنوی و فرهنگی مانند این حسینیه، در کشور ضرورت دارد و دولت نیز از این برنامه ها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha