یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نوری

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: نبايد به اوضاع سياسي جهان بی تفاوت بود؛ دشمنان اسلام و ايران هر روز با ايجاد گروه‌هاي مختلفي همچون طالبان و داعش سعي در تفرقه‌افكني ميان مسلمانان دارند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در ديدار با مديران آموزش و پرورش استان قم، اظهارداشتند:  برکت علم در تکریم علم و استاد است و باید فعالان این حوزه به ارزش کار خود ایمان داشته باشند و سنگینی این وظیفه را نیز بدانند.

ایشان افزودند: دانش‌آموزان به اخلاق و منش معلمان خود مي‌نگرند و آنان را الگوي رفتاري خود مي‌سازند پس باید اساتید خود را به عنوان الگوی آنها پرورش دهند.

معظم له یادآورشدند: كشتن يك نفر به معناي كشتن همه انسان‌ها است گفتند: تربيت يك نفر به منزله تربیت همه انسانهاست؛  معلمان بايد همه دانش‌آموزان خود را بشناسند، زيرا كه آنان امانت والدينشان هستند و باید در این حوزه دانش آموزان با شرایط خاص خود پرورش کنند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: معلمان باید تلاش کنند تا ظرفیت ها و استعدادهای دانش آموزان خود را در زمینه های مختلف شکوفا سازند؛ انسان‌ها داراي قوه عقل و اختيار هستند و سرنوشت خود را تعيين مي‌كنند به همین دلیل آخها هم دارای ظرفیت های خاص خود را دارند.

حضرت آیت الله  نوری همدانی خاطرنشان کردند: در قرآن و کلام معصومین(ع) راه کفر و ایمان مشخص است و انسان ها هم مختار هستند تا راه تاریکی  و نور را انتخاب کنند؛ ولی در مسیر رشد باید حتما تحت تعلیم قرار گیرند و این مساله بیانگر اهمیت کار معلمی است.

ایشان گفتند: معلمی توفیق بزرگی است و معلمان باید از این توفیق استفاده کرده و کودکان و نوجوانان سالمی را به جامعه تحویل دهند چون آنها باید وظایف مهمی را در جامعه به عهده بگیرند.

 

معظم له یادآورشدند: تعلیم و تربیت ناب اسلامی به این ترتیب است که در ابتدا معلمان و مربيان در مرحله نخست خود را بشناسند و در مسير الهي گام بردارند و سپس كودكان و جوانان را تربيت كنند؛ این شغل، شغل انبیا است و دانش آموزان امانتی الهی هستند و نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه شود.

ایشان گفتند:  نبايد به اوضاع سياسي جهان بی تفاوت بود؛ دشمنان اسلام و ايران هر روز با ايجاد گروه‌هاي مختلفي همچون طالبان و داعش سعي در تفرقه‌افكني ميان مسلمانان دارند اما بايد مسلمانان نسبت به اقدامات آنان هوشيار و بيدار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha