دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
1

حوزه/ مدرسه تخصصی ثامن الحجج(ع) اصفهان با حمایت و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان، راه اندازی شده و در حال حاضر 110 طلبه در پایه های مختلف با شرط حفظ قرآن کریم، در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اصفهان با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه نجفی "ثامن الحجج(ع)" اصفهان، اظهار داشت: ساختمان این مدرسه حدود 117 سال پیش توسط شیخ محمدعلی نجفی، برادر حاج آقا نورالله بنا شده است.

مدیرمدرسه علمیه نجفی "ثامن الحجج(ع)" اصفهان ادامه داد: این مدرسه با حمایت و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان، پنج سال قبل تشکیل و راه اندازی شده و در حال حاضر 110 طلبه در پایه های مختلف با شرط حفظ قرآن کریم، در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج(ع) از نخستین مدارس تخصصی در سراسر کشور تحت مدیریت حوزه علمیه است که طلاب همزمان با تحصیل دروس حوزوی، طی سه سال کل قرآن کریم را حفظ می کنند و با روش های تفسیری نیز آشنا می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدعلی با اشاره به ضرورت انس طلاب با قرآن، بیان کرد:هرگاه طلاب با الفاظ خدایی چون آیات شریفه قرآن کریم انس بگیرند، دروس حوزوی را نیز بهتر و عمیق تر دریافت خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه نجفی "ثامن الحجج(ع)" اصفهان با اشاره به حضور علمای برجسته در این مدرسه، یادآور شد: میزان بهره مندی از علمای بنام در این مدرسه بسیار زیاد است، به نوعی که آیت الله مهدوی، آیت الله عبودیت، آیت الله طباطبایی و بسیاری از علمای عالیقدر در این مدرسه به آموزش و سخنرانی مشغول بوده اند.

این استاد حوزه، آمار فارغ التحصیلان مدرسه علمیه نجفی را بیش از 45 طلبه طی سه سال گذشته اعلام کرد و افزود: تصریح کرد: طلابی که طی سال گذشته از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند، حافظ کل قرآن بوده و به مدرسه ها و پایه های دیگر رفته اند.

وی تصریح کرد: آثار و برکات اهتمام طلاب این مدرسه به حفظ قرآن کریم، در کنار تحصیل دروس حوزوی بیشمار بوده است و موجب ارتقاء سطح علمی و اخلاقی آنان شده است.

مدیرمدرسه علمیه نجفی "ثامن الحجج(ع)" اصفهان با اشاره به اقدامات فرهنگی مدرسه، افزود: این مدرسه با برپایی جلسات قرائت قرآن، تفسیر و تبیین معارف قرآنی اقدامات خوبی در عرصه فرهنگ انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نقدعلی  خاطرنشان کرد: طلاب حافظ قرآن اعزامی به نقاط مختلف، به تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه می پردازند و راهکاری قرآنی حل مشکلات را به مردم عرضه می کنند.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری برنامه های قرآنی در جامعه، تاکید کرد: به سبب برگزاری محافل قرآنی در این مدرسه و همچنین مجاورن آن با بازارچه، بازاریان علاقه وافری به حضور در این محافل نشان می دهند.

مدرسه تخصصی قرآن ثامن الحجج(ع) اصفهان در پایان با اشاره به چشم انداز مدرسه علمیه نجفی اصفهان، اظهار داشت: تربیت طلاب حافظ قرآن در دستور کار جدی مسئولان مدرسه قرار دارد و اگر قران کریم محور کار مدارس قرار گیرد، سبب رشد علمی طلاب می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha