یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مهدوی امین

حوزه/ امروز همه زنان آزاده جهان باید با تاسی از بزرگ بانوی کربلا، رهروان شایسته ای برای آن حضرت بزرگوار باشند و در گسترش فرهنگ عاشورا و نشر بیام این قیام بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی امین، در حاشیه همایش بانوان عاشورایی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که یکی از فلسفه های وجودی حضرت زینب کبری(س) وهمراهی با برادرش امام حسین(ع)، پیام رسانی عاشورا بود، گفت: ایشان به حکم اراده الهی در این قیام آسیبی ندید و توانست نهضت حسینی را زنده نگه دارد و یزیدیان را رسوا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: زینب کبری(س) تربیت یافته امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) بود و در مجلس یزید چنان با عفت، حیا، شجاعت و شهامت خطبه های آتشین خود را ایراد فرمود که تعجب همگان را برانگیخت.

وی با تاکید بر این که عقیله بنی هاشم(س) دراعتلای فرهنگ عاشورا نقش اساس داشتند، تصریح کرد: ایشان توانستند اهداف قیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تاکید بر لزوم الگو گیری بانوان از زینب کبری(س)، گفت: امروز همه زنان آزاده جهان باید با تاسی به بزرگ بانوی کربلا، رهروان شایسته ای برای آن حضرت بزرگوار باشند و در گسترش فرهنگ عاشورا و نشر پیام این قیام بکوشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha