چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله علی صافی گلپایگانی(ره)

حوزه/ مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی، عصر پنجشنبه در شهر گلپایگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گلپایگان، ین مراسم که با حضور علماء، فضلا، مسئولان و انبوه مشتاقان مرجعیت و فقاهت از شهرهای مختلف همراه بود، حجت‌الاسلام حسینی قمی، ضمن بیان ویژگی های این فقیه وارسته، گفت: معیار عظمت شخصیت‌ها، نزدیکی آنها به صفات انبیا و اولیا است و از مهم‌ترین این صفات، اخلاص در زندگی است. همانگونه که سرور و سالار شهیدان در اوج اخلاص قدم برداشت و به تنهایی در راه خدا به پا خاست و خداوند نیز ایشان را جاودانه کرد.

وی  در ادامه با اشاره به صفت زهد و صبر بر شدائد که از صفات عالیه مؤمنین است افزود: زهد، اخلاص، صبر و پایداری در مقابل ناملایمات، دوری از مظاهر دنیا و ظواهر آن در کنار تقوی، خدمتگزاری به مردم و ارادت به حضرت بقیة الله و اهل البیت علیهم السلام از ویژگی های آن عالم وارسته  به شمار می رفت.

سخنران مراسم افزود: آیت‌الله العظمی صافی از همه این صفات برخوردار بودند و به همین سبب مایه فخر جهان اسلام شدند.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشمند بزرگ اظهار کرد: بهترین توصیف در وصف ایشان، پیام اخویشان آیت‌الله العظمی  لطف‌الله صافی است که هنگام رحلت ایشانتصریح کردند: «ایشان فقیهی عالیقدر، مرجعی ولایی که نزدیک به یک قرن در خدمت اسلام، اعلای کلمه دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه نوکر خالص امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بودند».

وی بیان کرد: ایشان تا آخرین لحظات عمر، مردم را به امر به معروف و نهی از منکر سفارش می‌کردند و از وجود منکرات در جامعه به خصوص بدحجابی برخی بانوان گلایه داشتند. باید قدر این علمای بزرگ که فخر جهان اسلام هستند را بدانیم و با معرفی آثار گرانبهای ایشان، یادشان را گرامی داشته و از آموزه‌های بی‌نظیر آنان استفاده کنیم و اجازه ندهیم شهر علم و فقاهت از این علما و شخصیت‌های بی‌نظیر خالی شود.

در پایان این مراسم، جمعیت انبوه عاشقان علم و فقاهت، با حضور بر مرقد شریف آن مرجع فقید، اعتلای درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    با اخلاص ترین عالم ترین زاهد ترین فردی که دیدم و شناختم مرجع ولایی مرحوم آیت الله العظمی اقای حاج آقا علی صافی بودند رحمت خدا بر ایشان.
  • نادر IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    با اخلاص ترین عالم ترین زاهد ترین فردی که دیدم و شناختم مرجع ولایی مرحوم آیت الله العظمی اقای حاج آقا علی صافی بودند رحمت خدا بر ایشان.