جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصر الله شاه آبادی

حوزه / امر به معروف و نهی از منکر از ستون‌های قوی دین ماست که امروز به کنار رفته، در حالی که اگر ما به امام حسین (ع) محبت داریم چرا نباید حرف او را گوش دهیم داد

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، امروز چهارشنبه 28 آبان، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، مجتبی رحماندوست و لاله افتخاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با سخنرانی فرزند آیت‌الله شاه‌آبادی، در مسجد سراج الملک تهران برگزار شد.

آیت الله نصرالله شاه‌آبادی در این مراسم با اشاره به جریان ساخت مسجد سراج الملک و نقش پدرش در این ماجرا اظهار کرد: این مسجد قبلاً میکده بود، اما تبدیل به مسجد شد.

وی ادامه داد: مرحوم پدرم به معنای حقیقی کلمه خداباور و موحدی به تمام معنا بود و اتکا به هیچ احدی نداشت و جز خدا از هیچ کسی نمی‌ترسید، آنچه که مرحوم پدرم داشت علم و عمل و معرفت توامان بود لذا همواره کلامش محبوب مردم می‌شد.

آیت‌الله شاه‌آبادی با اشاره به این که امر به معروف و نهی ازمنکر در نگاه پدرش از اهمیت بالایی برخوردار بود، افزود: امروز نیز ما باید نسبت به این حکم الهی دغدغه داشته باشیم و آن را اجرا کنیم به خصوص که در حال حاضر نیز با تصویب مجلس دیگر عذری نسبت به عدم اجرا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نداریم؛ بنابراین باید بیش از گذشته نسبت به آن توجه کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امام حسین (ع) قیام کرد و خانواده و تمام زندگی‌اش را در راه خدا داد تا بتواند امر به معروف و نهی از منکر را زنده کند، امر به معروف و نهی از منکر از ستون‌های قوی دین ماست که امروز به کنار رفته، در حالی که اگر ما به امام حسین (ع) محبت داریم، چرا نباید حرف او را گوش دهیم داد و سوز مرحوم پدرم هم همین بود، او نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشت.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات و خانواده آنان در گسترش امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امروز ائمه جماعات باید امر به معروف و نهی از منکر را گسترش دهند.

آیت الله شاه‌آبادی در پایان خطاب به ائمه جماعات ابراز داشت: باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه مند باشیم، حال می خواهند از شما خوششان بیایند و می خواهند خوششان نیاید. ملاک خود را خدا و امام زمان(عج) قرار دهید، چرا که این وظیفه ائمه جماعات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha