پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
توسرکانی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، تشکیل گروه های تکفیری چون داعش را راهبردی آمریکایی – صهیونیستی خواند و گفت: جنگ های فرقه ای و مذهبی با اهداف شوم استکباری طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با بیان این مطلب افزود: وقتی بحث مذهب و مکتب به میان می آید طبیعتا متولیان امورمذهبی و روحانیون و حوزه های علمیه مطرح می شوند که نقش اصلی، اساسی و بی بدیل در مقابله با دشمن ایفا می کنند.

وی ادامه داد: اگر دشمنان ما در دسیسه های فتنه انگیز و تفرقه آور خود ناموفق باشند، دلیل هوشیاری، مجاهدت و برنامه ریزی های دقیق و سنجیده حوزه ها و علماست واگر آن ها در اجرای توطئه های فرقه ای و تفرقه افکنانه خود موفق به ایجاد اختلاف و جنگ فرقه ای و درون مکتبی شوند، نشان دهنده این است که تلاش ها کافی نبوده و نیازمند مجاهدت ها و زحمات و برنامه ریزی های بیشتر و بهتر برای ایجاد وحدت و خنثی نمودن نیرنگ دشمن توسط علمای جهان اسلام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با تشریح دلایل پیدایش جنگ های فرقه ای در جهان اسلام، اظهارداشت: وقتی انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، جهان بشریت متوجه یک پدیده جذاب به نام اسلام ناب شد و چالش بزرگی بین دو تمدن اسلامی و نظام لیبرال دموکراسی غرب به وجود آمد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین افزود: هر چقدر برعمر و عمق این چالش افزوده شد، پیروزی و برتری اسلام برنظام غرب نیز نمایان ترگردید، ولذا این پیروزی ها و موفقیت ها باعث شد دشمنان اسلام ناب یعنی صهیونیست ها و استکبار جهانی به فکر یک راهبرد باشند تا چالش بین تمدنی را به چالش درون تمدنی تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی ادامه داد: از سال 2010 میلادی به بعد در جهان اسلام، شاهد رشد چشمگیر گروه های افراطی و تکفیری هستیم. یعنی قبل از آن، جهان اسلام با رشد فزاینده این گروه ها مواجه نگردیده بود و دچار چنین وضعیتی در ظهور تکفیری ها و سلفی ها در کشورهای اسلامی به شکل امروزی نبود.

وی با بیان این که جنگ های فرقه ای و مذهبی با اهداف شوم استکباری طراحی شده اند، گفت: در این طراحی ها از میان برادران اهل سنت گروه های تکفیری توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آمد و البته در بین شیعیان هم شاهد شکل گیری فرقه شیعه برائتی بودیم که قائل به وحدت شیعه و سنی نیست و همین نگاه برائتی را هم تکفیری های سلفی دارند که اعتقادی به وحدت شیعه و سنی ندارند و از درون اهل سنت تلاش برای عدم وحدت می نمایند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین افزود: هر دو فرقه یاد شده فرقه هایی هستند که ادبیات خشن، رفتارهای غیرعقلانی و تفکرات غیر قرآنی دارند که نتیجه این رفتارها و راهبرد آمریکایی- صهیونیستی آن ها، وقوع جنگ های فرقه ای و درون مکتبی است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با اشاره به عملکرد مدبرانه مقام معظم رهبری درقبال این تفکرات، گفت: دراین بحث عملکرد دقیق، هوشیارانه، کارشناسانه وهوشمندانه ولی امرمسلمین آیت الله العظمی خامنه ای نقش موثری در خنثی سازی راهبرد دشمنان اسلام داشت، ولذا دیدیم ایشان در سخنرانی تاریخی شان در14 خرداد امسال فرمودند که اعضای گروه های تکفیری چون داعش جاهلان فریب خورده هستند و دشمن اصلی ما نیستند.

وی در پایان گفت: همچنین با شیعیان برائتی درون کشور نیز برخورد گردید و شبکه های ماهواره ای آنان تعطیل و مسدود شد و با این اقدامات و لطف پروردگارمتعال جلوی موفقیت راهبرد صهیونیست ها برای جنگ درون مکتبی گرفته شد.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha