دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام موسوی فر تربت جام

ساده زیستی به قدری در زندگی ارزش دارد که عامل اصلی استقلال در فکر و صحبت است ولی افراد تجمل گرا تن به هر ذلتی می دهند.

حجت الاسلام سید علی موسوی فر، در گفتگو با خبرنگر سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس اظهارداشت: دهم آذرماه هر سال یادآور دلاور مردی‌های روحانی مبارز شهید مدرس است و اینکه هر ساله ما به این روز توجه خاص داریم حاوی پیامی برای نمایندگان مجلس است  که این روحانی مبارز را  الگو خود قرار دهند.

امام جمعه تربت جام، ادامه داد: امروز برای اینکه نمایندگان مجلس از شهید مدرس الگو بگیرند، ابتدا باید زندگی نامه این شهید والا مقام را مطالعه ومدرس را بهتر بشناسند بعد درمسیر ایشان گام بردارند.

به گفته وی ، مدرس قبل از نماینده مجلس بودن ، فقیه و مجتهد تراز اول بود، لذا نمایندگان هم به مطالعه و علم اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی مناعت طبع را از دیگر شاخصه های مدرس عنوان و گفت: امروز تنها نمایندگانی می توانند در مقابل افراد صاحب قدرت ایستادگی نمایند که منیع الطبع باشند.

وی ساده زیستی را از دیگر شاخصه های این عالم ربانی عنوان و تصریح کرد: ساده زیستی به قدری در زندگی ارزش دارد که عامل اصلی استقلال در فکر و صحبت است ولی افراد تجمل گرا تن به هر ذلتی می دهند.

امام جمعه تربت جام، با بیان اینکه تجمل گرایی جایگاهی در سیره شهید مدرس ندارد،افزود: شهید مدرس در ضمن ساده زیستی بسیار شجاع بود و هرگز منافع ملی را فدای منفعت های شخصی نکرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نمایندگان مجلسی که روحانی هستند، اذعان داشت:  نمایندگی مردم، افتخاری بس بزرگ بوده و اگر این نماینده ، طلبه هم باشد افتخارش چند برابر شده و البته وظایفش نیز سنگین تر است لذا باید بسیار هشیار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha