پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 340533
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
رادیو معارف

حوزه/ آيت الله ري شهري در راديو معارف به شرح زيارت جامعه كبيره مي پردازد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومي راديو معارف، برنامه «شناخت» از برنامه هايي است به شرح و بررسي زيارت جامعه كبيره حضرت امام هادي عليه السلام و موضوع امام شناسي مي پردازد.

اين برنامه كه به سخنان آيت الله محمد محمدي ري شهري در شرح اين زيارت است، 15 آذر 93 به شرح و تفسير فراز ؛أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُكُمْ أَنِّي مُؤْمِنٌ بِكُمْ وَ بِمَا آمَنْتُمْ بِه، با موضوع «تولي و تبري» اختصاص دارد.

شناخت كاري از گروه معارف و علوم وحياني به تهيه و سردبيري روح الله شجاعي جمعه ها ساعت 20:15 به روي آنتن مي رود.

*راديو معارف از فعاليتهاي ستاد فرهنگي اربعين مي‌گويد

با نزديك شدن اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت حسين بن علي عليه السلام، اين رسانه ديني در برنامه «مجله روز »به تبيين فعاليتهاي فرهنگي ستاد اربعين مي‌پردازد.

 در اين برنامه كه كاري است از گروه اخبار معارفي و برنامه هاي سياسي حجت الاسلام والمسلمين مسعود حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري و جانشين ستاد فرهنگي اربعين به تبيين فعاليتهاي اين ستاد پرداخته و  گزارشي از اقداماتي كه براي  رفاه حال زائران عتبات عاليات صورت گرفته بيان مي‌كند. وي همچنين به بيان نكاتي كه زائران حسيني عازم كربلا ملزم به رعايت آن  هستند اشاره خواهد كرد.

  «مجله روز» كه با محوريت آگاهي بخشي از وقايع روز و مناسبتهاي تاريخي و مذهبي به روي آنتن مي‌رود به تهيه و سردبيري امير عباس خاقاني و اجراي محمد جواد عابديني پنجشنبه 13 آذر93 ساعت 8:40 تقديم شنوندگان معارف جو مي‌شود.

ملا صدرا در باغ تماشا

در راستای تکریم مقام شامخ علمای شیعه و با هدف آشنایی شنوندگان با ابعاد زندگی علم ربانی صدر المتألهین شیرازی،  نمایش رادیویی «سفر به اوج» از برنامه «باغ تماشا» پخش می‌شود.

این نمایش رادیویی از تولیدات مرکز هنرهای نمایشی رادیو است  که ماهداد توکلی تهیه کننده و همایون ایرانی پور کارگردان، این اثر را بر اساس نوشته‌ای از غلامرضا کاووسی با گویندگی رضا معینی و بازی جمعی از هنرمندان مرکز هنرهای نمایشی رادیو در 5 قسمت از شنبه 15 آذر 93 هر روز تقدیم شنوندگان رادیو معارف خواهند کرد.

برنامه «باغ تماشا» کاری از واحد نمایش به هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت 18:30 از رادیو معارف پخش می‌شود. علاقمندان به دریافت نمایش های رادیویی پخش شده می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «باغ تماشا» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

رادیو معارف متولی رسانه‌ای مطالبات جانبازان

جمعي از مديران و كاركنان اين راديو در ديداری صميمانه با اعضاء انجمن جانبازان نخاعي كشور شرکت کردند که در آن ضمن آشنايي با اهداف و اقدامات يادگاران هشت سال دفاع مقدس، برخي پيشنهادها و تعامل‌هاي تبليغي و رسانه‌اي مطرح شد.

در ابتداي اين ديدار جانباز سرافراز سردار حیدر بنایی مسئول امور مناسب‌سازی و رفاهی انجمن جانبازان نخاعی کشور در تشريح اهداف انجمن گفت: این انجمن با شناسايي تمامي جانبازان نخاعي سراسر كشور سعي در همياري و تسهيل مشكلات اين عزيزان دارد. برگزاري اردوهاي زيارتي، فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي، امور درماني، مناسب‌سازي محیط زندگی و ... از جمله مواردي بود كه در اين نشست به آن‌ها اشاره شد.

حیدر بنایی با اشاره به حفظ روحيه بسيجي و انقلابي در جانبازان، نامناسب بودن فضاها و اماكن عمومي كشور را از مهم‌ترين مشكلات پيش روي جانبازان قطع نخاعي عنوان كرد و گفت: متأسفانه حتي در بيشتر مساجد كشور نيز به اين نكته كه براي سهولت حضور يك جانباز ويلچري راهي در نظر گرفته شده باشد، توجه نشده است.

حجت الاسلام و المسلمين لطفي‌نياسر مدير راديو معارف نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از اعضاء محترم انجمن بخاطر فرصتي كه در اختيار كاركنان و مديران اين راديو قرار دادن؛ گفت: شما عزيزان در جنگ تحميلي توانستيد وظيفه خود را بخوبي انجام دهيد و اگر از خيل دوستان و هم‌رزمان شهيدتان جا مانده‌ايد اما در پيشگاه خداي متعال رو سفيد هستيد كه با دادن عضوي از بدن خود سهم و دين خود را ادا كرده‌ايد و حضور شما در اجتماع به معناي يادآوري همان رشادت‌هاست.

لطفي‌نياسر در ادامه با تاکید بر اینکه رادیو معارف از این پس متولی رسانه‌ای مطالبات جانبازان نخاعی خواهد بود؛افزود: اميدوارم ما هم در اين نبرد نابرابر يعني جنگ نرم بتوانيم در پيشگاه خداوند رو سفيد شده و شرمنده شما و شهدا و امام شهداء نشويم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha