سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 340792
۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
جعفر جنتی - مراغه

حوزه / مرحله اول سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، شهرستان مراغه با حضور 5 هزار نفر برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر جنتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه پس از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی مراغه در دو گروه خواهران و برادران، در رده های سنی بالای 16 و زیر 16 سال و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تواشیح، ابتهال و اذان به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

وی اظهار کرد: در رشته قرائت رده سنی بالای 16 سال خواهران، سه نفر و در بخش برادران پنج نفر و در رده سنی زیر 16 سال خواهران سه نفر و برادران سه نفر به این مسابقات راه یافتند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: در رشته ترتیل و در رده سنی بالای 16 سال سه نفر در گروه خواهران و پنج نفر در گروه برادران و در ترتیل زیر 16 سال دو نفر برادر و سه نفر خواهر جواز حضور در این مسابقات را کسب کردند.

حجت الاسلام جنتی خاطرنشان کرد: در رشته حفظ قرآن نیز در گروه خواهران دو نفر در رشته حفظ کل و حفظ 10 جزء دو نفر و در گروه برادران نیز سه نفر در حفظ 10 جز به این مرحله از مسابقات راه یافتند.

وی ادامه داد: در رشته اذان و در رده سنی بالای 16 سال، پنج نفر و رده سنی زیر 16 سال چهار نفر، در بخش ابتهال نیز یک نفر برادر و دو گروه تواشیح به این مسابقات اعزام می شوند.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به این که مرحله اول این مسابقات با حضور 5 هزار نفر با همکاری آموزش و پرورش و دارالقرآن های این شهرستان برگزار شد، اضافه کرد: از این مرحله 350 نفر شامل 170 نفر خواهر و 180 نفر برادر به مرحله دوم استانی راه یافتند.

وی، هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر مردم با مفاهیم قرآن کریم به درستی آشنا شوند و آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند در امور زندگی موفق خواهند شد.

انتهای یپام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha