جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلانتری - دانشگاه تهران

حوزه / مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه تهران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمارمی رود که امام خمینی(ره) نیزدر وصیت ‌نامه عبادی الهی خود بر این امرتاکید داشته و همواره توصیه نموده ‌اند که جوانان و به خصوص دانشجویان رابطه شان با حوزه‌ های علمیه را محکم ‌تر واستوارترکنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه تهران در نشست علمی بررسی نقش حوزه و دانشگاه که با موضوع تحول درعلوم انسانی وبه همت بنیاد اسراء و نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه تهران برگزارشد، با بیان این مطلب اظهارداشت: وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم است که همواره از سوی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و بر آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نظام با این دو بال رشد یافته و ارتقاء پیدا می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، حوزه و دانشگاه را دو منبع بزرگ اقتدار برای نظام توصیف کرد و یادآورشد: حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و دو نیروی بزرگ و در حقیقت هر دو از منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که همین مسئله، نظام جمهوری اسلامی ایران را متمایز می‌کند و این وجه تمایز، نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بی‌بدیل کرده است.

وی تصریح کرد:وحدت حوزه ودانشگاه ازیک طرف مارا به معارف اسلامی و وحیانی حوزه‌های علمیه که استمرار حوزه‌های علمیه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، متصل می کند واز طرف دیگرمی توانیم ازطریق دانشگاه ،علوم جدید و فناوری روز و زندگی درعصر جدید را منطبق بر احکام شرع آموزش دهیم.

حجت الاسلام کلانتری گفت:مقام معظم رهبری همواره به وحدت بین حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر راهبردها تاکید کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha