جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهرودی

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا تلاش می کند کمک های نظامی خود را به گونه ای به عراق ارسال کند تا به نفع گروه های سیاسی باشد که در تعامل با نظام جمهوری اسلامی نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی  امروز در هفتمین نشست مشترک هیئت رئیسه خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی مجلس خبرگان با اشاره به این که تکفیری ها بوسیله استکبار جهانی و عوامل آن ها در عراق ، سوریه و اخیرا در لبنان شکل گرفته است، اظهار داشت: کنگره ضدتکفیر سمینار خوبی بود و بحث های مناسبی شکل گرفت و بیانات رهبری در دیدار با اعضای شرکت کننده این کنگره بسیار مفید و مهم بود و نکات لازم را تبیین کردند.

با جریان تکفیری برخورد فکری و فرهنگی شود

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه   تصریح کرد: باید با جریان تکفیری برخورد فکری و فرهنگی شود و مقابله علمی از سوی حوزه های علمیه صورت گیرد.

نائب رئیس اول خبرگان رهبری افزود: باید مسائل پشت پرده سیاسی جریان تکفیری که از اغراض اسرائیل، آمریکا، عربستان و ترکیه ناشی می شود را تبیین کرد. 

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به نقش علما در تبیین پشت پرده جریان های منحرف تندرو، ابراز داشت: علما در تاریخ نقش مهمی را در قبال این گونه تهاجم های فکری و عقیدتی ایفا کرده اند و امیدواریم امروز نیز بتوانند با امدادهای الهی و عنایات حضرت ولیعصر(عج)، جهان اسلام را از فتنه تکفیری ها نجات دهند.

وی با بیان اینکه امروز مسئله مقابله با داعش در عراق پیشرفت خوبی داشته است، گفت: فتوای مرجعیت و علما مردم را در مقابل فتنه بیدار کرد و ائتلاف شکل گرفته غربی نیز کمک هایی داشته است اما عموم پیشروی ها به همت مردم بسیجی و ارتش عراق تحقق یافته است.

نائب رئیس اول خبرگان رهبری افزود:  ایران حمایت های خوبی را در سازماندهی  و انسجام مردم عراق و  پیشروی های آنها داشته است..

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه عراق از مشکلات سیاسی خاصی برخوردار است، ابراز داشت: آمریکا تلاش می کند کمک های نظامی خود را به گونه ای به عراق داشته باشد که به نفع گروه های سیاسی باشد که در تعامل با نظام جمهوری اسلامی نیستند.

وی تصریح کرد: هواپیماهای آمریکایی دو مرتبه کمک های نظامی به داعش ارسال کرده‌‌اند که بعد مدعی شدند این مسئله اشتباهی صورت گرفته است، اما این مسئله جای سوال دارد. 

نائب رئیس اول خبرگان رهبری افزود: در حکومت مرکزی جدید عراق بیش از حجم جمعیتی به برخی گروه ها، سمت وزارت داده شده است.

طارق الهاشمی زیر چتر آمریکا است

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه طارق الهاشمی زیر چتر آمریکا قرار داشت، گفت: آمریکا شبیه اقدامی را که با معارضین سوری داشت و آن ها را در جلسات مختلف گردهم می آورد، امروز در عراق نیز به دنبال این مسئله است.

وی با تاکید بر اینکه امروز عراق اوضاع سیاسی خوبی ندارد، گفت: اوضاع نظامی به شکل خوبی با همت بسیجیان عراقی پیش می رود و با فتوای مرجعیت حرکت خوبی در راستای مقابله با دشمنان صورت گرفت و رزمندگان از روحیه جهادی برخوردار هستند که نیازمند حمایت و سازماندهی می باشد که ایران و مرجعیت در این راستا گام های خوبی برداشته اند. 

ارتش عراق پیشروی خوبی داشته است

آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان با اشاره به پیشروی های ارتش سوریه، اظهار داشت: ارتش  این کشور پیشروی های خوبی داشته است، اما برخی از مناطق هنوز در اختیار دشمنان است و در سوریه میانجیگیری هایی در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha