پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: باید به آنچه که رهبری نسبت به تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی هشدار دادند توجه کنیم و در این زمینه گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امروز در مراسم نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: حوزه های علمیه در  تدوین و اشاعه مفاهیم نظری و همچنین در حوزه عملی و بسیج مردم نقش مهمی در اعتلای نظام داشته است.

وی افزود: درعرصه توسعه و تعمیق حوزه های علمیه همت گماشته شده است که امروز خوشبختانه حوزه یک مرجعیتی نسبت به مسایل نظام پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهارکرد: حوزه و اجتهاد به دنبال تمدن سازی است؛ مدنیتی که در بستر اجتهاد در حال شکل گیری است باید در حوزه های مختلف مورد بحث قرار گیرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در عرصه تعلیم و تربیت، مسایل اجتماعی و... نیازمند ابواب فقهی و اجتهادی مستوفی هستیم.

وی افزود: در باب قضا باید گفت که امروز علی رغم تلاش هایی که شده است هزاران سوال قضایی در حوزه حقوقی و مدنی و کیفری قرار دارد که امروز علمای ما باید با تکیه بر منابع عظیم دینی به آنها پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهارکرد: دهه اول پیروزی انقلاب دشمنان به دنبال جلوگیری از عدم تشکیل نظام بودند؛ دوره دوم، دوره تثبیت نظام اسلامی بود که دشمنان به دنبال آن بودند که بگویند نظام کارآمدی در حوزه اجتماعی و اقتصادی و... ندارد؛ فقه به معنی فقه اکبر و اوسط و اصغر کارآمدی خود را در عرصه های اجتماعی نشان داد ولی رسالت حوزه ها را نیز مضاعف کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: با به بن بست رسیدن لیبرال دموکراسی در عرصه عمل و نظر امروز حوزه ها باید با اندیشه های اجتهادی مدل مردم سالاری دینی را به دنیا عرضه کند.

وی افزود: امروز دشمنان برای کوبیدن حوزه و روحانیت برنامه دارد چون روحانیت مطمئن ترین گروه مرجع برای مردم است؛ امروز باید تلاش ما برای صیانت از حوزه و روحانیت بیشتر شود؛ در این زمینه مراجع و طلاب و مراجع عظام موظف هستند که آنچه که ایجاد کردند و علمای گذشته و حال بوجود آوردند صیانت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهارکرد: جریان های بیرون حوزه های علمیه به حوزه و ائمه جمعه و طلاب کمک می کند؛ نباید بگذاریم که دشمن با دشمنی هایش توان تاثیرگذاری داشته باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اخلاق و تذکر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلائات در جامعه دارند؛ باید به آنچه که رهبری نسبت به تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی هشدار دادند توجه کنیم و در این زمینه گام برداریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha