پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حشمتی

حوزه/ معاون قرآن و عترت وزیر اشاد گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآن صرف تجلیل از قرآنیان نیست، بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ کرامت انسانی و تکریم از انسان‌های خوب در جامعه و نشر این امر است.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، در اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه، با اشاره به یادمان شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: این بنای باشکوه یادآور شهدای گرانقدری است که در تیرماه 1360 به درجه شهادت نایل آمدند که در رأس آنها شهید بهشتی بود.

وی ادامه داد: این روزها برخی از جهالت‌هایی که در جهان صورت می‌گیرد، منتسب به قرآن می‌کنند و حال آنکه قرآن و اسلام از آنها بدور است به ویژه شخصیت بزرگی چون پیامبر اکرم(ص) که ایشان مصداق تمام و کمال آیات قرآن هستند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آیات قرآن به خوبی نشان‌دهنده سجایای روحی و اخلاقی پیامبر اعظم چون عظمت، رحمت، رأفت و شکوه زندگی ایشان است.

وی بیان کرد: حتی خداوند با بیان صریح در قرآن خطاب به پیامبرش می‌فرماید «ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی؛ قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به رنج بیفتى» جز اینکه پندی برای هرکس که از خداوند می‌ترسد باشد « إِلَّا تَذْکِرَةً لِّمَن یَخْشَى»

حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: آیات بسیاری است که به خلق و خوی پیامبر(ص) اشاره می‌کند به ویژه به رحمةللعالمین بودن ایشان که وجود پیامبر رحمت است و حال چگونه می‌شود فردی که وجودش، خلقش رحمت است و دارای خصوصیت‌های اخلاقی است که بارها و بارها در آیات متعدد قرآن به آنها اشاره شده است، اینگونه مورد اهانت قرار گیرد.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به برپایی این مسابقات در کشور، افزود: هدف از برگزاری مسابقات قرآن صرف تجلیل از حافظان قرآن نیست، بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ کرامت انسانی و تکریم از انسان‌های خوب در جامعه و نشر این امر است.

وی با تأکید بر اینکه حافظ قرآن باید عامل به قرآن نیز باشد، عنوان کرد: حافظ قرآن باید قرآن را با زبان، نگاه و رفتارش آمیخته کند. امروزه جامعه ما نیازمند مربیانی است که گفتار، رفتار و اعمالشان منطبق با قرآن باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha