دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان طلبه

مدیر گروه درس اخلاق حوزه خواهران البرز گفت: کتب اخلاقی حوزه خواهران نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از کرج، حجت الاسلام عبدالله انصاری، مدیر گروه درس اخلاق حوزه خواهران البرز،  در نشست اساتید حوزه علمیه استان البرز که  با محوریت آسیب شناسی اخلاق در حوزه ،  که در محل مدیریت استان برگزار گردید، با اشاره به سیره پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: رسول خدا(س) یک دعای روزانه و یک دعای ماهانه داشتند، دعای روزانه پیامبر خدا(ص) «اللهم انی اسئلک خیر هذا الیوم و نوره و هداة و برکة» و دعای آن حضرت در آغاز هر ماه «اللهم بارک لنا فی شهرنا...» بود .

وی، در تفسیر دعاهای رسول خدا(ص) تصریح کرد: این دعاها حاکی از آن است که هر روز و هرماه یک برکات و خیرهای مخصوص به خود دارد که اگر انسان قابلیت داشته باشد می تواند از آنها بهره مند شود.

این مقام مسئول، مجموع معارف دل را به سه بخش عقاید ، فقه و اخلاق تقسیم کرد و گفت: بخش سوم بسیار مهم است و  هدف از نشست آسیب شناسی اخلاق در حوزه برجسته نمودن مولفه اخلاق در حوزه ها می باشد.

حجت الاسلام عبدالله انصاری در اشکالات وارد بر منابع آموزشی با محوریت اخلاق در حوزه اذعان داشت: کتاب اخلاق باید از حیث نیاز مخاطب، سن مخاطب و آمادگی روحی و روانی مخاطب تنظیم شده باشد.

به گفته مدیر گروه درس اخلاق حوزه خواهران البرز، کتاب اخلاقی که هم اکنون در مدارس علمیه خواهران تدریس می شود نود درصد محتوای آن مورد نیاز آقایان است و ده درصد آن نیاز مشترک زن و مرد است و با سن و نیازهای روحی و فطری طلاب خواهر همخوانی ندارد در نتیجه تأثیر گذار هم نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha