دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناشنوایان

حوزه/ مسئول کارگروه آموزش زبان اشاره گفت: مسیحیان و فرق های دیگر بوی سبقت را از شیعیان و به خصوص از حوزه در این زمینه ربودند و باید بیشتر پای کار بود تا ناشنوایان را با آموزه های دین آشنا کنیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام رفعتی، مسئول کارگروه آموزش زبان اشاره، امروز در آیین اختتامیه اولین دورۀ آموزش زبان ناشنوایان ویژه طلاب و مبلغین سطوح عالی  که در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزارشدگفت: طبق آمار رسمی در جهان 360 میلیون انسان ناشنوا داریم که از سوی سازمان «یو اف ای » در کنگره ناشنوایان اعلام شده و سازمان بهداشت جهانی هم آن را تأیید کرده است.

وی افزود: در ایران طبق آمار رسمی بین 2 و 3 میلیون ناشنوا می باشد و همچنین در ایران هر سال بیش از 2 هزار­کودک ناشنوا به دنیا می­آیدکه این آمار بسیار نگران کننده و عجیب است.

حجت الاسلام رفعتی بابیان این که تنها دراستان تهران، 1000 ناشنوا می­باشد، اظهار داشت: یکی از مشکلات ناشنوایان، نبود فرهنگ لغات و محدودۀ لغات است، یعنی عمده کتاب ها، نشریات و روزنامه که وجود دارد، قابل استفاده برای این قشر در جامعه نیست و نمی توانند مطالعه کنند.

مسئول کارگروه آموزش زبان اشاره گفت: باید کتاب ها، تا حدی روان نویسی شود، تا ناشنوایان نیز بتوانند استفاده کنند و تا کنون مسؤلی به این قضیه توجه نکرده است. باید فکری برای این­گروه در جامعه انجام داد و به این انسانها هم خدمتی ارائه داد؛ باید به نیازه های علمی ناشنوایان هم توجه شود، تا تحولی در این عرصه صورت بگیرد.

حجت الاسلام رفعتی با بیان اینکه دورۀ آموزش زبان ناشنوایان ویژه طلاب و مبلغین سطوح عالی، اولین باری است که در قم و در کل کشور برگزار می شود اظهار داشت: درآینده نزدیک، دوره­ های پیشرفته تر به همکاری سایر نهادها به خصوص مؤسسه خاتم النبیین(ص) که در این دوره هم همکاری لازم را داشته اند، برگزارخواهد شد.

مسئول کارگروه آموزش زبان اشاره در پایان گفت: مسیحیان و فرق های دیگر بوی سبقت را از شیعیان و به خصوص از حوزه در این زمینه ربودند و باید بیشتر پای کار بود تا ناشنوایان را با آموزه های دین آشنا کنیم.  

انتهای پیام کد: 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha