شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صالحی منش استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با اشاره به اینکه اگر در ایران یک صدا و فریاد شنیده شود دشمن مایوس خواهد شد، گفت: مراجع تقلید در دیدار با دولت مردان از همدلی و تایید دولت و نظام صحبت می کنند و این برای قم افتخار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش شامگاه دوشنبه در دومین شب مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت مجمع پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل(ره) در 15 خرداد 1342  انقلاب بزرگی را بنیان گذاری نمود.

وی با بیان اینکه مردم شریف قم نخستین کسانی بودند که امام خمینی(ره) را همراهی کردند، تصریح کرد: خانواده های شهدای قم نمی توانستند مراسم عزادارای برای عزیزان خود بگیرند و حتی پول گلوله را به نظام شاهنشاهی می دادند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب اسلامی، دیکتاتوری و اختناق در کشور به اوج خود رسیده بود، ابراز داشت: زنان قم نقش بسیار ویژه ای در دفاع از امام راحل(ره) داشتند و فرزندان آن ها سربازان بنیان گذار کبیر انقلاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به دلایل تبعید امام راحل(ره) از ترکیه به نجف، گفت: حکومت پهلوی فکر می کرد، شخصیت امام راحل(ره) در نجف با وجود علمای بزرگی نظیر مرحوم آیت الله العظمی خوئی کم رنگ می شود در حالی که گمان خامی داشت. 

*امام راحل(ره) در نجف ولایت فقیه را تئوریزه کرد

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در نجف بحث ولایت فقیه را مطرح کردند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ابتدا فکر ولایت فقیه را تئوریزه و سپس به گسترش آن اقدام کردند و اهداف خود را از طریق روحانیون بزرگی نظیر شهید مطهری به اطلاع دانشجویان و حوزیان رساندند.

استاندار قم با اشاره به تبعید امام راحل(ره) به پاریس، ابراز داشت: ایشان در این کشور به فکر تغییر حکومت پهلوی و بازگشت به ایران بودند.

وی با بیان این که پشتیبانی و عزم ملت ایران از امام راحل(ره) موجب شد توطئه های نظام پهلوی خنثی شود، اظهار داشت: کار سخت امام خمینی(ره) از زمان ورود به ایران آغاز شد و ایشان در سخنرانی در بهشت زهرا تاکید کردند به پشتوانه ملت ایران، دولت تشکیل می دهیم و آزادی را در کشور رواج خواهیم داد و اسلام را احیا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش تصریح کرد: بزرگ ترین، بهترین و زیباترین اقدامی که امام راحل(ره) پس از ورود به ایران انجام دادند تشکیل نظام جمهوری اسلامی بود.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه در نظام اسلامی رهبری به عملکرد سه قوه نظارت می کنند، افزود: امروز ثبات کشور ما مرهون  رهنمودهای رهبری و اجرای فرامین امام و مبنای قانون گذاری است. 

*در دوره پهلوی عدالت اجتماعی نبود

استاندار قم با بیان اینکه عدالت اجتماعی در دوره حکومت پهلوی وجود نداشت، اظهار داشت: دربار پهلوی هرگونه که دوست داشتند به بیت المال ملت ایران و خزانه دست درازی می کردند و هر قدر که می خواستند از آن برداشت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به اینکه حکومت پهلوی امتیازات بسیاری از منابع کشور به اسرائیل و آمریکا می دادند، گفت: در اطراف ایران سایت های جاسوسی گذاشته بودند و 500 هزار مستشار آمریکایی را وارد ایران کردند و حق توحش نیز به آن ها می دادند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات مهم نظام جمهوری اسلامی تصمیم گذاری امور و بودجه توسط نمایندگان خانه ملت است، گفت: امروز اگر همه یک صدا در انتخابات و راهپیمایی ها شرکت می کنند به دلیل علاقه مردم به جمهوری اسلامی است و ملت می دانند این نظام با همه اشکالات و مصائبی که دارد دلسوز است و به دنبال اجرای عدالت اجتماعی می باشد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه امروز امور ایران با توجه به وضعیتی که در جهان دارد بسیار خوب است، گفت: هر زمانی ملت و کشوری در اوج قرار گیرد دشمنان مهم ترین ضربات خود را وارد می کنند و امروز ایران در مقابل دشمنی های آمریکا، اسرائیل و استکبار قرار گرفته است.

*یک صدایی ملت، دشمن را مایوس می کند

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش افزود: اگر در ایران یک صدا و فریاد شنیده شود دشمن مایوس خواهد شد اما اگر در ملت و نظام ما ضعفی مشاهده کنند دشمن جرات پیدا می کند .

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری دائم می گفت همه گزینه ها روی میز است، اظهار داشت: انتخابات آبی بر روی آتش بود؛ پیش از انتخابات نیز مذاکرات انجام می شد؛ اما رئیس جمهوری آمریکا می گفت گزینه نظامی روی میز است اما بعد انتخابات حرف های آن ها تاثیری نداشته است.

*حزب الله جواب دندان شکنی به اسرائیل داد

استاندار قم با اشاره به اینکه امروز سه قوه کشور برادر و همدل هستند، اظهار داشت: ملت ایران حربه را از دشمن گرفت و اسرائیلی که هرروز فشار وارد می کرد، امروز مورد تهاجم قرار گرفته است و حزب الله لبنان جواب دندان شکنی به اسرائیلی ها داد.

استاندار قم افزود: امروز حضور سردار سلیمانی در منطقه موجب عزت ملت ایران است.

*با مخالفان در آرامش صحبت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با بیان اینکه با صدای مخالف در کشور باید صحبت کنیم و آن ها را آرام و قانع کنیم و اجازه ندهیم تشتت در جامعه بوجود بیاید، ابراز داشت: در دیداری که با رهبری داشتم ایشان تاکید داشتند مردم قم و مراجع تقلید باید یک صدا و متحد باشند و در خط امام حرکت کنند.

*دولت مورد تایید مراجع تقلید است

وی با اشاره به اینکه دولتمردان هفته ای نیست که به قم نیایند و  با مراجع دیدار نکنند ،  اظهار داشت: مراجع تقلید در این دیدارها از همدلی و تایید دولت و نظام صحبت می کنند و این برای قم افتخار است.

*مردم به نظام اعتماد دارند

استاندار قم با بیان اینکه مردم به نظام اعتماد دارند، گفت: با وجود مشکلاتی که مردم دارند؛ اما با معرفی شماره حسابی که از سوی استانداری قم برای اربعین صورت گرفت شاهد کمک 400 میلیونی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در پایان با اشاره به اینکه قم از حساسیت خاصی برخوردار است، ابراز داشت: دشمنان رصد ویژه ای روی اتفاقات و حوادث قم دارند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha