چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 343950
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
یا مهدی

حوزه/ محقق حوزوی با بیان این که نگاه غرب به «انتظار»، منفی است گفت: انتظار فرج؛ یعنی حرکت، قیام، انقلاب، فراهم کردن زمینه و برای حضور منجی است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی در برنامه زنده سلام زائر در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ضمن بیان نگاه دوگانه به مساله انتظار فرج اظهارداشت: به مفهوم انتظار فرج به دو شکل می شود نگاه کرد، یک نگاه منفی که غربی ها این نگاه را دارند و دیگری معنای مثبت از انتظار فرج می باشد.

کارشناس امور اعتقادی و دینی حوزه ادامه داد: نگاه منفی غربی، به این معناست که باید دست روی دست بگذاریم و هیچ کار و اقدامی نکنیم، نتیجه این نگاه بی حالی، بی کاری، بی عملی، ظلم پذیری و عقب ماندگی است و هیچ کس نمی تواند این معنی را قبول کند.

محقق و پژوهشگر حوزوی، دومین معنا و نگاه را نگرشی مثبت از انتظار فرج توصیف کرد و افزود: انتظار فرج؛ یعنی حرکت، قیام، انقلاب، فراهم کردن زمینه برای حضور منجی، است.

وی ادامه داد: اگر همه فاسد و ظالم باشند امام زمان(عج) با چه کسی قیام خود را شروع کند؟ «وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» اگر همه صالح نباشند، چگونه امام زمان(عج) می تواند جهان را پر از عدل و داد بکند؟ بنابراین باید این نگاه را مثبت تلقی کرد.

وی بیان داشت: در این نگاه مثبت، انتظار فرج ،یعنی اینکه هر کس امام زمان(عج) را باور دارد در جهتی حرکت کند که فرج اقتضا دارد، ببینیم اهداف امام زمان(عج) چیست؟ و برای چه چیز می خواهد ظهور کند؟ همان ها را در حد و توان خودمان اجرا و پیاده بکنیم و دنبالش باشیم. اگر اینگونه باشد معنایش این است که ما منتظر هستیم.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha