چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ علی نجفی

حوزه/ شیخ علی نجفی: این غیرممکن است که همه هم‌نظر باشند و طبیعی است که با هم تفاوت هایی داشته باشند، اما اين اختلاف ديدگاه ها منافاتي با همبستگي و وحدت مراجع ندارد. ما خادم و دست بوس همه مراجع هستیم.

 حجت الاسلام شيخ علي النجفي فرزند حضرت آيت الله بشير نجفي و نماينده اين مرجع تقليد در مصاحبه با سرويس بين الملل خبرگزاري «حوزه» در خصوص ديدارهاي قبلي خود با مراجع و علماي قم و چشم اندازه روابط قم و نجف گفت: حوزه‌هاي علميه در زمینه توسعه خود و برقراری روابط، برنامه و قانون خاص خود را دارند و من برای تجدید عهد به محضر مراجع بزرگ قم مقدس شرفیاب شدم و به نظر من رابطه میان قم و نجف موجود بوده و هست و امیدواریم این رابطه قوی‌تر و بهتر از گذشته باشد و فقط برخی جزئیات در مورد روابط میان دفترها وجود دارد، اما مهم این است که با وجود دیدگاه های مختلف، هدف همه ما یکی است و آن خدمت به دین است.

وي افزود: این غیرممکن است که همه باشند و طبیعی است که با هم تفاوت هایی داشته باشند، اما اين اختلاف ديدگاه ها منافاتي با همبستگي و وحدت مراجع ندارد. ما خادم و دست بوس همه مراجع هستیم و امیدواریم ارتباط میان مراجع بیشتر و بهتر باشد تا برای رسیدن به هدف واحد تلاش کنند.

شيخ علي النجفي در خصوص راهكاري عملی براي تقويت ارتباط میان حوزه هاي قم و نجف گفت: در این زمینه می توان از راه های مختلفی بهره گرفت، مانند مراکز تحقیقاتی، دیدارها، تقسیم مسؤولیت ها که زمینه مناسب برای این رابطه‌ها در نجف وجود دارد.

وي در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به پيام حضرت آيت الله بشير النجفي به كنفرانس وحدت در چند سال اخير گفت: می خواهیم بگوییم که ما به عنوان مسلمان و شیعه در گفتار و کردار به دنبال همزیستی با دیگر مسلمانان هستیم، همین مورد رضایت خداوند سبحان و متعال است. هدف دیگر ما تشویق چنین کنفرانس هایی است که در زمینه گفتگو و نزدیکی میان مسلمانان برگزار می‌شود، تا در پرتو این کنفرانس ها از اشتباهات و مشکلات دور شویم. سوم این‌که به دیگران این پیام را بدهیم که اسلام دین امنیت، صلح و آرامش است و ما دست از این رسالت بر نمی داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha