جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله بهسودی کابلی

حوزه/ موسس حوزه علمیه رسالت کابل گفت: آیت الله بهسودی در میان علمای افغانستان به خوبی درخشید و نام اسلام را در جوامع مختلف اسلامی ترویج داد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدهاشم صالحی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی آیت‌الله واعظ بهسودی کابلی اظهار داشت: این شخصیت برجسته در میان علمای افغانستان به خوبی درخشید و نام اسلام را در جوامع مختلف اسلامی ترویج داد و در تمام عمر خویش همیشه نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج معارف اسلام را مدنظر داشت.

وی با اشاره به سابقه دینی کشور افغانستان تاکید کرد: نباید نسبت به جایگاه اصلی این کشور غافل شویم، زیرا در دورانی مردم این کشور با حرکت‌های  جهادی و علمی  نگاه جهانیان را به خود جلب کرده بودند.

این مدرس حوزه علمیه افغانستان با بیان این‌که با تلاش اندیشمندان و عالمان دینی کانون‌های تربیتی و فرهنگی در کشور افغانستان تقویت شد یادآور گردید: پژوهشگران مختلف افغانی با آغاز این حرکت فرهنگی در بخش‌های مختلف جامعه خود و حتی در عرصه جهانی افتخارات بسیاری را آفریدند.

 وی خاطرنشان کرد: ظهور اسلام در کشور افغانستان سبب اثبات استعدادهای مردم این کشور به دنیا شد و با اهتمام ویژه طلاب تا کنون به بسیاری از کتاب‌ها و دست نوشته‌های دینی برجسته رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی در پایان  تاکید کرد: درکشور ایران با وقوع انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه تقویت شدند و اکنون طلاب خارجی نیز در این کشور با معارف اسلامی آشنا می‌شوند که این امر نشان دهنده نفوذ حوزه‌های علمیه ایران در بسیاری از کشورها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha