دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 345101
۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
حجت‌ الاسلام ملکی گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان با تاکید بر این که حوزه‌ کم هزینه ترین و در عین حال پرمنفعت ترین نهاد جامعه هستند، گفت: خدمات، آثار و برکات فراوان حوزه های علمیه در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، به مناسبت روز «روحانیت و دفاع مقدس»، در جمع مردم مینودشت با اشاره به نقش حوزه های علمیه در دفاع از اسلام و تشیع، گفت: حوزه‌ علمیه همواره مدافع اصلی، حقیقی و میدانی اسلام و تشیع بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به این که خدمات، آثار و برکات فراوان حوزه های علمیه در طول تاریخ بی نظیر بوده است، ابراز داشت:آخرین این خدمات انقلاب اسلامی ایران است که همچنان برکات آن مستمر و جاری است.

وی به نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روحانیت موثرترین قشر در‌ دفاع مقدس بود و گواه این ادعا، حضور شجاعانه حدود 5 هزار شهید روحانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه به شکل گیری مدیریت های استانی حوزه اشاره کرد و ادامه داد: پیش از تشکیل مدیریت های استانی، طلاب برای انجام ساده ترین امور خود باید به قم مراجعه می کردند، اما خوشبختانه با تشکیل این مدیریت ها و تلاش مسئولان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده و کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت های مدیریت حوزه ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب، تعداد مدارس و طلاب کم بود، لذا به صورت خودجوش و مستقل امورات را جلو می‌بردند، اما بعد از انقلاب باتوجه به تقاضای سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مبنی بر جذب روحانی، نیاز به اداره این امور از طریق مدیریت های استانی بیش از پیش احساس می‌شد.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان خاطرنشان کرد: پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 95-94 آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد. آزمون ورودی نیز 28 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جذب 17هزار طلبه در سطح کشور در سال گذشته، افزود: امسال نیز حوزه های سراسر کشور آماده پذیرش حدود 18 هزار طلبه جدید هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی  با اشاره به این که استان گلستان به لحاظ تعدد مذاهب و اقوام، نیاز بیشتری به روحانی دارد، گفت: طلاب و روحانیون باید از جوانانی که زمینه جذب و شرایط لازم برای ورود به حوزه را دارند، برای ثبت نام در آزمون حوزه های علمیه دعوت کنند تا بتوانیم طلاب بیشتر و بهتری را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

مدیر حوزه علمیه گلستان در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تصریح کردند "ارتباط حوزه و نظام ارتباط مادر و فرزند است"، افزود: از آنجا که نظام ما اسلامی است انتظار می رود که تعامل، کمک و حمایت نظام از حوزه های علمیه نیز از قوت بیشتری برخوردار باشد.

برپایه این گزارش، از 30 نفر از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان مینودشت با اهداء جایزه توسط مدیر حوزه علمیه استان گلستان، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha