پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 345521
۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
دعای کمیل

انسان با خواندن دعای کمیل، خدا را بهتر از قبل مي شناسد، با صفات خداوند بيشتر آشنا شده و در نهايت به گناه خود معترف می شود، لذا بهترين راه استغفار و توبه، همين دعاي كميل است.

حجت الاسلام محمد حسن مرادي،امام جمعه موقت شيراز در حاشیه برگزاری دعای کمیل در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در خصوص اهمیت این دعا اظهارداشت: دعاي كميل از دعاهای بسيار غني و پر محتواي است كه درباره عظمت خداوند متعال بيان شده است.

امام جمعه موقت شيراز افزود: از جمله مطالبي كه اميرالمومنين(عليه السلام) به كميل بن زياد آموزش داده، همين دعاي معروف كميل است كه در شبهاي جمعه خوانده مي شود.

وي گفت: در اين دعاي پر مغز و محتوا، از مسائل توحيدي ياد شده و انسان با مراجعه به اين ادعيه با ارزش مي تواند راه سعادت زندگي خود را پيدا كرده و در آن قدم گذارد.

حجت الاسلام مرادي اظهار كرد: انسان با نگاه به اين گنجينه، خدا را بهتر از قبل مي شناسد و با صفات خداوند بيشتر آشنا مي شود و در نهايت به گناه خود معترف می‌شود؛ بنابراین بهترين راه استغفار و توبه، همين دعاي كميل است.

وي با اشاره به تاثيرات خواندن اين دعا و تاكيد بزرگان دين، بيان كرد: با توجه به مطالب و برگرفته هاي عرفاني از اين دعا و مقيد بودن علماي اسلام و مراجع به خواندن دعاي كميل چه در شبهاي جمعه و چه در اعياد و ... ، بعضي از افراد كشورهاي ديگر مثل عربستان و غيره را كه اعتقادي به اين مضمون ندارند، تحت تاثير قرار داده است.

امام جمعه موقت شيراز با اشاره به اجر و ثواب بسيار بالاي دعاي كميل، تاكيد كرد: توصيه ما براي خواندن دعای کمیل اين است كه فرازهايي از اين دعا توسط واعظين و منبري‌ها براي مردم تجزيه و تحليل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha