جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مصطفی حسینی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران صرفا یک مسابقه نیست بلکه با پیوست‌های تبلیغی و ترویجی، زمینه‌ای را فراهم کرده تا عموم مردم از این جشنواره قرآنی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در مصلای تبریز برگزار شد، اظهار کرد:این مسابقات در  بیش از 366 شهرستان در میان یک میلیون و 900 هزار نفر در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات دستاوردهای بسیار مبارکی داشت و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مسابقات با رویکردی آموزشی، تربیتی، تبلیغی و ترویجی برگزار شود و از حضور نخبگان قرآنی کشور در استان استفاده بهینه صورت گیرد و علاقه‌مندان بتوانند از کارگاه‌ها، محافل، همایش‌ها و نشست‌های این مسابقات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسینی، ادامه داد: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران صرفا یک مسابقه نیست بلکه با پیوست‌های تبلیغی و ترویجی زمینه‌ای را فراهم کرده تا عموم مردم از این جشنواره قرآنی استفاده کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی با حضور قاری مصری و قاریان برجسته کشورمان برگزار شد و کارگاه‌های متعدد، همایش «شهریار و قرآن کریم» و همایش «علامه طباطبایی و قرآن کریم» برگزار گردید.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت و همفکری پیشکسوتان، اساتید قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم، روز به روز بر شکوه و عظمت این برنامه قرآنی افزوده شود.

گفتنی است مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با معرفی نخبگان قرآنی ایران در سال 93 ،‌در 5 رشته قرائت ، ترتیل ، حفظ کل ، حفظ 20 جزء و مفاهیم با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، استاندار آذربایجان شرقی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار گردید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha