شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: اقدام برخی از رسانه ها برای جریان سازی در خصوص انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری با شئونات این مجلس سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدمجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با انتقاد از جریان سازی های رسانه ای برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اساساً با طرح مباحث انتخاب رئیس مجلس خبرگان در سطح رسانه و جامعه مخالف بوده و آن را به ضرر همه می دانیم.

وی با اشاره به جایگاه و شأنیت مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: بزرگانی که برای ریاست این مجلس هستند، هیچ گاه به دنبال این کرسی نبوده و کرامت آن را حفظ کرده اند.

*جمله معروف آیت الله مهدوی کنی، نشان دهنده جایگاه مجلس خبرگان است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رؤسای گذشته این مجلس جایگاه آن را حفظ کرده اند، خاطرنشان ساخت: آیت الله مهدوی کنی پس از انتخابشان به عنوان ریاست مجلس خبرگان در جمله ای گفت«از آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکر می کنم و ایشان ریاست را به بنده تفویض کردند»، این بیان نشان دهنده جایگاه و شخصیت رؤسای مجلس خبرگان است.

این استاد حوزه ادامه داد: بزرگان مجلس خبرگان رهبری به دنبال ریاست در این مجلس نبوده، بلکه درصدد فرار از قبول این مسئولیت بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین  طاهری خرم آبادی تأکید کرد: برخی نباید تلاش کنند تا مبحث باوقار و بزرگوارانه ریاست خبرگان را به موضوعی معمولی تغییر داده و در همین راستا مردم نیز خیال کنند، عده ای در این مجلس به دنبال پست و مقام هستند؛ چراکه این حرکت پایین آوردن شأن مجلس خبرگان رهبری است.

وی با بیان این مطلب که طرح اینگونه مباحث با شئون مجلس خبرگان سازگاری ندارد، یادآور شد: اعضای این مجلس، اشخاصی عالم، با اخلاق و اهل تشخیص بوده و هر کدام از بزرگان به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شوند، قابل قبول می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از رسانه ها به استقبال انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رفته اند، تصریح کرد: جمع آوری مخاطب و برخی از اغراض سیاسی، از دلایل این استقبال می باشد.

*توصیه ای به اهالی رسانه!

این استاد حوزه در توصیه ای به اهالی رسانه، بیان داشت: داشتن دیانت و اخلاق از شاخصه های اهالی رسانه بوده و به هر قیمتی، نباید با عناوین مجهولی همچون "شنیده ها حاکی است" اخبار را در جامعه منتشر کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: توجه به جهات تقوایی بسیار مهم بوده و باید فعالیت ها را با محوریت اخلاق و تقوا انجام داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha