پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ از تلاش‏هاى تيم مذاكره كننده‏‌ هسته‏‌اى، برای حفظ عزت و استقلال ايران اسلامى تشکر می کنیم و جديت، دقت نظر، دشمن شناسى، شفافيت و رعايت تدبير بر اساس خطوط ترسيم شده از سوى رهبر معظم انقلاب را در طول مذاكرات و تا رسيدن به اهداف عاليه‏ى نظام مقدس جمهورى اسلامى خواهانیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، متن بیانیه پایانی  اجلاس هفدهم خبرگان رهبری بدین شرح است

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم

مجلس خبرگان رهبرى در پايان هفدهمین اجلاس رسمی خود، ضمن عرض تسليت ايام سوگوارى شهادت حضرت فاطمه زهرا (علیها سلام) به پيشگاه مقدس حضرت ولى عصر(عج)، محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالى) و مردم شريف ايران، ياد و خاطره‏ى مرحوم آيت الله مهدوى كنى؛ رئيس فقيد اين مجلس را گرامى داشته، بر نكات زیر تأكيد مى نمايد:

1- ملت صبور و مقاوم ايران اسلامى، امسال نيز با حضور در راهپيمايى يوم الله 22 بهمن، پرشور تر از هميشه در صحنه حاضر شد و وحدت ملى و انسجام بين اقوام، گروه‏‌ها و مذاهب را با اقتدار تمام به نمايش گذاشت و نقشه‏‌ها و دروغ پراكنى‏هاى معاندان عليه نظام را خنثى كرد. ما ضمن تجليل و تكريم اين حضور شكوه‏مند كه با گذشت 36سال از پيروزى انقلاب اسلامى ايران، نشانگر حيات و پويايى انقلاب است، بر استمرار خدمت رسانى بهتر به اين مردم بصير و آگاه از سوى همه مسئولان تأكيد مى‏كنيم.

2- از مسئولان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد انتظار می رود با نظارت مستمر و دقت در تولید محصولات فرهنگی و مدیریت فضای مجازی، ضمن رفع نگرانی مراجع معظم، روحانیت و متدینین، در ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی بکوشند.

3- بهبود اوضاع اقتصادى و معيشت مردم از امورى است كه همواره دغدغه‏ى دلسوزان نظام بخصوص مقام معظم رهبرى بوده و هست. مجلس خبرگان از دولت محترم مى‏خواهد تا با اجراى سياست‏هاى اقتصاد مقاومتى، بسترسازى جهت رشد و پويايى اقتصاد ملى، فعال كردن هر چه بيشتر چرخ‏هاى توليد و صنعت، تأمين نيازهاى روزمره‏ى جامعه از كالاهاى داخلى و حلّ معضل بیکاری را در رأس برنامه‏هاى خود قرار دهند. ما ضمن قدردانى از اقدامات قوه‏ى قضاييه براى مبارزه‏ى جدى با مفاسد اقتصادى؛ بر تقويت هر چه بيشتر سيستم‏هاى اجرايى و نظارتى براى پيشگيرى از اين پديده‏ى شوم، تأكيد مى کنیم و ضمن حمايت از اتخاذ تصميمات اقتصادى مناسب در راستاى كاهش تورم و ارتقاى سطح زندگى توده‏ى مردم به ويژه اقشار آسيب‏پذير، لازم می دانیم مسئولان مربوطه در عرصه‏ى واردات و صادرات، تعادل برقرار کرده و واردات بى‏رويه‏ى لوازم مصرفى، تشريفاتى و غير ضرورى را حذف نمایند.

4- مسئولان باید هماهنگ با بصیرتی که ملت بزرگ ایران در خنثی سازی فتنه 88 به کار گرفت؛ ضمن رعایت اصل شایسته سالاری، در حفظ نیروهای مخلص، وفادار به نظام و ولایت و خدوم بکوشند و فتنه را خط قرمز نظام اسلامی بدانند. هم چنین لازم است تمهیدات لازم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و ترویج این فریضه دینی، انجام شود.

5-  ما از تلاش‏هاى تيم مذاكره كننده‏ى هسته‏اى، برای حفظ عزت و استقلال ايران اسلامى تشکر می کنیم و جديت، دقت نظر، دشمن شناسى، شفافيت و رعايت تدبير بر اساس خطوط ترسيم شده از سوى رهبر معظم انقلاب را در طول مذاكرات و تا رسيدن به اهداف عاليه‏ى نظام مقدس جمهورى اسلامى خواهانیم.

6- خبرگان رهبری، انسجام، وحدت و بیداری اسلامی را به عنوان یک راهبرد اساسی در مقابل هجوم بی رحمانه ی دشمن به مقدسات اسلامی و اقدامات تفرقه افکنانه می داند. از علماء جهان اسلام و تمامی نخبگان و صاحبان قلم و اندیشه انتظار می رود ضمن پرهیز از هر گونه اقدام تفرقه انگیز، با معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و مبانی اصیل دینی ـ همان طور که در نامه ی روشنگرانه ی رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی آمده است ـ چهره زشت استکبار و اهداف پلید او را در ایجاد چند دستگی در جهان اسلام و تجهیز داعش و گروه های تکفیری و کمک به کشتار بی رحمانه ی مردم و اسلام هراسی، برملا سازند و نقشه ی استعمار را در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و توهین به ارزش های دینی، تبیین نمایند.

7- آن‏چه در عراق، سوريه، يمن، بحرين، فلسطين، لبنان، افغانستان، پاكستان و برخى كشورهاى آفريقايى مى‏گذرد نقش دشمنان اسلام و صهيونيزم جهانى در تقابل با اسلام را بيش از پيش نشان مى‏دهد. در اين ميان، عدم اقدام لازم مجامع بين المللى مدعى حقوق بشر در مقابل جنايات جنگى، كشتار انسانهاى بى‏پناه و خطر تجزيه‏ى كشورهاى اسلامى از يك طرف و حمايت از گروه‏هاى تكفيرى به ويژه تروريست‏هاى جنايتكار داعش از طرف ديگر، تعجب و نگرانى هر انسان آزاده‏اى را بر مى‏انگيزد. ما ضمن اعلام حمايت و همدردى با مردم مظلوم اين كشورها، اقدامات سبعُانه و غير انسانى‏گروه‏هاى تكفيرى و تروريستى و حاميان آن‏ها را به شدت محكوم مى‏کنیم.

8- از تلاش های گسترده و در خور تقدیر نیروهای مسلح ارتش و سپاه و تولیدات عزت آفرین در صنایع دفاعی و برگزاری رزمایش بزرگ رسول اعظم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نشانه ی اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است تقدیر و تشکر می نماییم.

9-  در آستانه‏ى فرا رسيدن سال جديد از مردم با بصیرت ايران اسلامى انتظار داريم توجه به شعائر دينى و مذهبى و پاسداشت حرمت ايام شهادت حضرت زهراى صديقه (سلام الله علیها) را مد نظر داشته و با الگوگیری از ایشان در عفاف و حمایت از ولایت، در ايام آغاز سال جدید، به يارى مستمندان بشتابند.

در پايان با گرامى‏داشت ياد و خاطره‏ى امام راحل (رضوان الله تعالى عليه)، شهيدان والامقام و تجليل از حماسه آفرينى‏هاى جانبازان، ايثارگران و خانواده‏هاى معظم شهدا، حمايت قاطع خود را از اتخاذ مواضع داهيانه‏ى مقام معظم رهبرى (مد ظله العالى) در مسائل داخلى و بين اللملى اعلام داشته، طول عمر باعزت براى ايشان و توفيق، سربلندى و پيشرفت همه جانبه ايران اسلامى را در عرصه هاى مختلف علمى، فرهنگى، اقتصادى و سياسى از خداوند قادر متعال خواستاريم.

مجلس خبرگان رهبرى

20/12/93

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha