جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: بیگانگان نه تنها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد بودند؛ بلکه قبل از هر نوع ضربه ای به فکر تخریب و غارت فرهنگ بوده اند تا از این طریق جامعه را به عَمَلِگی بکشانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار علیرضا مختار پور دبیرکل نهادکتابخانه های عمومی کشور که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد اظهارداشتند: دین از راه علم، استواری و شرف را به جامعه اسلامی عنایت­کرده و تاکید فراوانی بر اهمیت این موضوع در جامعه دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: اسلام، جامعه‌ای را مستقل و استوار می داندکه در سایۀ ادراک و تعقل صحیح باشد؛ اگردر جامعه اندیشه نباشد، تعقل و ادراک مستقل هم نخواهد بود.

 معظم له خاطر نشان ساختند: هر بیگانه ای گاهی طمع مالی و گاهی طمع استقلالی به یک جامعه دارد و حرکات دشمن در طول زمان تاریخ اسلام بیانگر این حقیقت است که دشمنان همیشه بیدار بوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام استفاده کرده اند.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: بیگانگان نه تنها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد بودند؛ بلکه قبل از هر نوع ضربه ای به  فکر تخریب و غارت فرهنگ بوده اند تا از این طریق جامعه را به عَمَلِگی بکشانند.

فرهنگ از نگاه امیر المومنین(ع)

 این مرجع تقلید گفتند: حضرت علی (ع) در سفارش خود به مالک اشتر که در مسیر رفتن به  سرزمین مصر بود تاکید فراوانی بر فرهنگ می کنند و می فرمایند؛ هدف از دین اجرای فرهنگ است؛ ولی این فرهنگی به وسیله عوامل دشمن به یغما رفته و نگذاشته اند با حضور یک دولت و حکومت اسلامی ارتقاء پیدا کند.

ایشان افزودند: مردم زمانی می توانند دین را نگه دارندکه دارای درک و فهم صحیح باشند و در نگاه حضرت، مردم  مانند سدّ هستند که قدرت را در خود ذخیره می کنند و به عنوان مرکز قدرت به شمار می روند. این مرکز قدرت اگر بتواند عالم باشد می تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان ساختند: تودۀ مردم باید اینگونه رفتار از خود در جامعه بروز دهند و به دنبال علم و تعلیل باشند. اگر جامعه ای اینگونه نباشد مانند رسانه می شود که  کار او تنها تبلیغ و تکرار شده است.

 این مرجع تقلید افزودند: دشمن از طریق غارت فرهنگی به دنبال این است که معیار را از انسان بگیرد. و از این طریق می خواهد جامعه را تحت فشار قرار دهد.

استعداد ها را رایگان در اختیار غرب قرار ندهید

معظم له اظهار داشتند: اگر فرهنگی با پشتوانه علمی باشد قدرت هم دارد؛ ولی باید توجه داشت، نباید این علم و استعداد را رایگان در اختیار غرب و بیگانگان گذاشت.

 حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان ساختند: ایران اسلامی از فرهنگ غنی برخوردار است و زمانی که دانشمندان و فرهیختگان ایرانی وجود داشتند؛ هنوز بعضی کشورها کشف نشده بودند، ولی انسانهایی که فکر الهی نداشته باشند به فکر خدمت به بیگانگان می افتند.

فکر الهی را باید در جامعه اسلامی هزینه کرد

 ایشان افزودند: فکر الهی را باید در جامعه اسلامی هزینه کرد و چون این گونه انسانها فکر می کنند که مرگ تنها یک پل برای رفتن از این دنیا است و به همین دلیل دست به این خدمت رسانی به بیگانگان می زنند. ولی مرگ یک چاله نیست؛ بلکه یک پوست اندازی است. اگر این گونه فکر کنند استعداد خود را رایگان برای پیشرفت غرب قرار نمی دهند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha