جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد امام حسین عسکری

حوزه/ ساختمان بخش جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم در ایام ولادت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت امام محمدتقی(ع) با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بناء بخش جدید مسجد مقدس حضرت امام حسن عسکری(ع) در قم چهارراه بازار، که به امر حضرت آیت الله گلپایگانی و تحت اشراف ایشان احداث و موجب عزت و زینت شهر قم گردیده در روز پنج شنبه 10اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا طی مراسم با شکوهی افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است این مسجد به فاصله کمی از حرم حضرت معصومه (س) در ابتدای خیابان آستانه واقع شده است. بنای اولیه مسجد را به زمان امام حسن عسکری (ع) منسوب می دارند که با اجازه ایشان توسط «احمد ابن اسحاق اشعری» وکیل آن حضرت در اواسط سده سوم ه.ق در قم بنا شد.

این مسجد تاکنون چندین بار مرمت و تعمیر شده است، اصل آن به قرن ها پیش باز می گردد و در هر دوره ای به دست بازسازی سپرده شده است.ساختمان این مسجد دیدنی است و در هر گوشه آن هنر های معماری و تزئینی مشاهده می شود.

بخش جدید مسجد از چهار شبستان، یک ایوان و یک سرداب زیبا تشکیل شده است.

مسجد امام حسن عسکری(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ساختمانی جدید که در حال احداث است با مساحتی حدود 2500 متر مربع شکوه و عظمتی خاص یافته است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha