جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به بزرگداشت نماینده آیت الله العظمی بروجردی در اروپا گفتند: توفیقات زیادی در مرکز بزرگ اسلامی، نصیب مرحوم محققی گردید که تا امروز برکات حضور ایشان در آلمان و اروپا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام این مرجع تقلید به همایش بزرگداشت مرحوم حجت الإسلام و المسلمین حاج شیخ محمّد محققی لاهیجی در گیلان  بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال اللّه الحکیم: الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ

السلام علیکم و رحمة الله

تجلیل و تکریم مجاهدان در راه خدا، مبلّغان سرافراز و انسان های آزاده، وظیفه انسانی و اخلاقی همه مردم پاک سرشت و آزاد منش می باشد.

امروز اگر مجلس بزرگداشتی به نام یکی از شخصیت های علمی و تبلیغی، در استان عالم پرور گیلان تشکیل شده است و نام آن مرد بزرگ دوباره در اذهان زنده می شود، همه به خاطر مجاهدت ها و نیّت پاک و اخلاص آن عالم فرزانه و دانشمند وارسته است.

مرحوم حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمّد محقّقی لاهیجی تغمّده الله بغفرانه، از انسان های ستوده، و عالمان وارسته ای بود که عمر شریف خود را وقف خدمت به اسلام و نشر فرهنگ غنی اهل البیت علیهم السلام در داخل و خارج کشور نمود و از فرصت های طلایی عمر خویش، برای خدمت به خدا و بندگان خدا استفاده ها کرد.

از آن روزی که استاد اعظم ما مرحوم آیت الله العظمی آقای بروجردی قدّس سره، بنای تأسیس مسجد بزرگ امام علی علیه السلام را در هامبورگ نهادند و اراده آن مرجع بزرگ بر این تعلّق گرفت که اسلام عزیز و تشیّع راستین را در نقاط مختلف جهان تبلیغ نمایند، مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای محقّقی را برای این امر بسیار با اهمیت انتخاب کرده و ایشان هم با بلاغ حسن و اخلاق پسندیده و روش فاضله حتی الامکان این کار مهمّ را به انجام رسانید.

آن فقید سعید در طول عمر خدمتگزاری به ساحت مقدّس حضرت ولیّ عصر ارواح العالمین له الفدا در آن مرکز بزرگ اسلامی، توفیقات زیادی نصیبشان گردید که تا امروز برکات حضور ایشان در آلمان و اروپا ادامه دارد.

این حقیر به روح مقدّس ایشان سلام و درود فرستاده و از حضرات علماء اعلام و دانشمندان والامقام خطّه شریف گیلان می خواهم که همچنان یاد علما و خدمتگزاران به دین و مکتب را گرامی داشته و نسل جدید را با خدمات آنان آشنا نمایند؛ «و عند ذکر الصالحین تنزل الرّحمة»

رحمت خداوند بر همه بندگان صالح خدا و سلام بر شما عزیزان و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

لطف الله صافی

۱۰ رجب المرجب ۱۴۳۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha