سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 347488
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
حجت‌الاسلام مودب قرآن پژوهی

حوزه/ عضو هئیت مدیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: هنگامی‌که حضرت خدیجه با رسول خدا (ص) ازدواج کرد، زنان مکه از وی کناره‌گیری کردند و رفت و آمد خود را با او قطع نمودند. خدیجه از این جهت غمگین شد، وقتی به فاطمه(س) باردار شد این جنین در شکم با خدیجه سخن می‌گفت و او را دلداری می‌داد و غم حضرت خدیجه(س) برطرف می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا مؤدب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: حضرت زهرا(س) در شهر مکه و در خانه حضرت خدیجه(س) که محل عبور فرشتگان الهی و نزول وحی بوده متولد شدند، رسول خدا(ص) تا زمان هجرت در آنجا ساکن بودند و مکان بسیار مبارکی است که بعدها به عنوان مسجد قرار گرفت.

وی با اشاره به شخصیت معنوی و جایگاه قدسی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) آن‌قدر بانوی گران‌قدری هستند که قبل از تولد بشارت تولد او به پیامبر(ص) در معراج داده شده بود.

عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه، با بیان اینکه نام مبارک زهرا(س) در این بشارت ذکر شده است افزود: با این بشارت معلوم می‌شود که نام او از طرف خداوند انتخاب شده است که در روایات داریم این نامی است که بر اساس آن شیعیان و ذریه آن حضرت از آتش بازداشته می‌شوند و حتماً منظور شیعیان مخلصی است که در عمل مسیر تشیع را دنبال می‌کردند.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) قبل از تولد حضرت زهرا(س) به مدت 40 شبانه روز از خانواده دوری می شوند و در واقع در حالات معنوی هستند و این هم به دستور خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب گفت: این فاصله گرفتن پیامبر (ص) از خانواده مقام خاص تهجد است و در واقع در این دوران حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) روزه گرفتند تا زمینه تولد را فراهم کنند و در پایان با نزول جبرئیل و میکائیل(ع) تحفه الهی به ایشان عرضه می‌گردد.

وی اظهارداشت: در واقع حضرت زهرا(س) به عنوان یک هدیه الهی است که به رسول خدا(ص) عرضه می‌شود که نشان می‌دهد که چه عطای بزرگی است و چه جایگاه بزرگی دارد.

عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: قبل از شکل‌گیری نطفه حضرت رسول (ص) با قضای بهشتی و معجونی از بهشت افطار می‌کنند و همه مقدمات برای به دنیا آمدن هدیه بهشتی آماده می‌شود.

وی یادآورشد: هنگامی‌که حضرت خدیجه با رسول خدا (ص) ازدواج کرد، زنان مکه از وی کناره‌گیری کردند و رفت و آمد خود را با او قطع نمودند. خدیجه از این جهت غمگین شد، وقتی به فاطمه(س) باردار شد این جنین در شکم با خدیجه سخن می‌گفت و او را دلداری می‌داد و غم حضرت خدیجه(س) برطرف می‌شد..

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب گفت: در هنگام تولد حضرت فاطمه(س) چهار زن از برترین بانوان عالم در کنار حضرت خدیجه حاضر می‌شوند و در روایات داریم که در این شب همه خانه‌های مکه نورانی می‌شود.

وی افزود: نحوه تولد حضرت زهرا(س) اهمیت این تولد در جهان و جایگاه این بانوی بزرگوار را نشان می‌دهد و امروز جایگاه حضرت، جایگاه مادری برای ائمه(ع) است و همه ائمه به ایشان افتخار می‌کنند.

استاد حوزه گفت: ما شیعیان باید افتخار کنیم که پیرو این خانواده هستیم و باید تلاش کنیم که الگوی واقعی از ایشان بگیریم و در عمل آن را اجرا کنیم.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر(ص) و در سخت‌ترین شرایط برای یاری اسلام قدم برداشتند و به ما یاد دادند که برای یاری اسلام باید با وجود همه سختی‌ها کوشش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب ادامه داد: باید تلاش در سختی‌ها و دشواری‌ها را از حضرت زهرا(س) فرا بگیریم و در هنگام سختی‌ها نام او را به زبان بیاوریم و این نکته‌ای است که علمای اسلام بر آن پایبند بودند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha