پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 348452
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
تجلیل

حوزه/ دومین جشنواره علامه حلی استان قم با تقدیر از آثار برتر پژوهشی طلاب جوان صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام حجامی دبیر اجرایی این جشنواره گفت: تعداد شرکت کنندگان در این همایش نسبت به تازگی  آن بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: در این جشنواره در حوزه علمیه برادران شاهد جهش مثبتی بودیم، 1300 نفر از برادران ثبت نام کرده بودند و 1042 اثر از برادران ارسال شد به این صورت در این عرصه شاهد رشد 75 درصدی نسبت به دوره گذشته بودیم.

دبیر جشنواره علامه حلی استان قم بیان کرد: تعداد آثار واصله به این همایش از سوی خواهران طلبه 292 اثر بود که نسبت به سال گذشته 17درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این دوره از برادران 9نفر برگزیده شدند و  28نفر رتبه سوم را به دست آوردند؛ از آنجایی که این جشنواره ترویجی و پژوهشی است 32نفر را شایسته تقدیر اعلام کردیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا مدیر حوزه  علمیه خواهران استان قم نیز گفت: برگزاری این جشنواره یکی از ضروریاتی بود که باید انجام می شد ولی کاری که انجام شد یک کار حداکثری در حداقل زمان بود.

وی افزود: در حال حاضر دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد شبهات در اعتقادات متمرکز کرده اند و حوزه های علمیه خواهران مسئولیت خود را برای پاسخگویی به شبهات با جدیدترین ابزارها قرار داده است.

در پایان نیز آیت الله غروی در سخنانی ابراز کرد: یک پژوهش و سخن عالمانه آن است که شک مخاطبان را به یقین تبدیل کند نه اینکه او را به ورطه شبهات و وهمیات جدید ببرد.

وی گفت: اگر در یک پژوهش به مسایل فقهی و کلامی و اجتماعی و رجالی توجه نداشته باشیم این تحقیق با مشکلات و خلا جدی مواجه می شود و موجبات حتی گمراه کردن مخاطب و خود محقق را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد:در حوزه علمیه کارهای بسیار فاخری انجام شده است و فعالیت انجمن های علمی حوزه و جشنواره های علمی و پژوهشی حوزه نیز خود گواه این واقعیت است.

در پایان این مراسم از 40 نفر به عنوان نفرات برگزیده و 32 نفر به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha