جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 348529
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
آیت الله احمد بهشتی

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه میانشهر استان فارس، از انجام مقدمات لازم برای پیگیری ساخت و راه اندازی حوزه علمیه در این شهر خبرداد.

آیت الله احمد بهشتی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهارداشت: یکی از گام های اولیه در شهر میانشهر برای ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های اخلاقی در منطقه اقدام در راستای احداث حوزه  علمیه است که در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است.

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه میانشهر استان فارس با تاکید بر ضرورت راه اندازی حوزه و تقویت این مراکز افزود: در تلاش هستیم تا  از مهرماه سال جاری، حوزه علمیه این شهرستان را راه اندازی نموده و در ابتدا  این مهم را با توجه به ضرورت های منطقه از ساخت حوزه علمیه خواهران آغاز نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چگونگی پذیرش مسئولیت امام جمعه میانشهر ، یادآورشد: منطقه میانشهر زادگاه من است و بنده بنا به توصیه پدرم هرگز با این منطقه قطع رابطه نکرده و  در فرصت های مختلف  در آنجا حضور می یابم ،از طرفی از چند سال پیش با توجه به گسترش  و توسعه های انجام شده، این منطقه  تبدیل به شهر شد.

آیت الله بهشتی، ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی منطقه با تحول در شهر نشینی ایجاد نهاد نماز جمعه بود ، البته بیش از  70 سال پیش ، در این مکان نماز جمعه دایر بود و والد بنده  این مسئولیت را عهده دار  بود.  

آیت‌الله احمد بهشتی به عنوان امام جمعه میانشهر فسا خاطرنشان ساخت: گام دوم و آرزوی بنده بعد از ایجاد نهاد نماز جمعه ، ساخت و ایجاد حوزه علمیه  است که خوشبختانه اقدامات اولیه راه اندازی شده و  همانطور  که گفته شد در تلاشیم تا برای مهرماه سال جاری اولین گروه از بانوان طلبه مشغول تحصیل شوند؛ البته مرحله بعدی ، ایجاد مدرسه ای برای برادران است.

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میانشهری IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    استادبزرگوارم جناب دکتر بهشتی . تاسیس حوزه علمیه میانشهر گام بررگ ومثبتی که نام میانشهر رادرمنطقه عوض کند واین اقدام بزرگ شما ستودنی است . وهمچنین کاربزرگ وراث مرحوم حاج اقابابا کوچکی نیز درخورستایش است که علاوه بر عاقبت بخیری برای خود وطلب رحمت ومغفرت برای پدر بزرگوارشان ،گامی درجهت اعتلای شهر خودبرداشته اند.درودبرایشان