یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 349475
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
رفیعی

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به عناصر مهم تبلیغ و ویژگی های سخن گفت : یک منبری باید عادلانه و منصفانه سخن بگوید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  بلاغ،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در یازدهمین جلسه دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی در مدرسه علمیه فیضیه، به تبیین عناصر مهم در تبلیغ پرداخت و گفت : یک منبری باید روش محتواسازی و چگونگی ارائه آن را بلد باشد تا بتواند محتوای خوب را با جاذبه به مخاطب ارائه کند.

وی به ویژگی های سخن در قرآن اشاره کرد و ادامه داد: سخن باید آگاهانه باید همانطور که قرآن می فرماید «لاتقف ما لیس لک به علم». منبر عرصه علم و آگاهی است و یک منبری باید با آگاهی کامل سخن بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: قرآن میفرماید قولو قولا سدیدا یعنی سخن باید مستدل باشد. سخن منبری باید پشتوانه محکم و مستند و مستدل داشته باشد.

وی با اشاره به فرموده قرآن اذا قلتم فاعدلوا گفت: سخن یک منبری باید عادلانه باشد حتما در نقدها نیز باید عدالت و انصاف را رعایت کند.

عضو هیئت علمی المصطفی با ابراز مخالفت از انتشار منبرهای مکتوب آماده اظهار کرد: امروزه محتواسازی سخت نیست و باید توجه داشت که هنر منبری در ارائه با جاذبه و صحیح به مخاطب است. منبرهای آماده برای مخاطب خاص آن مجلس مهیا شده اند در حالی که منبری باید محتوای خود را بر اساس مخاطب خود مهیا کند به گونه ای که ایشان را اقناع نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha