پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی گفت:صدا و سیما نباید به بهانه ساختن طنز کانون خانواده ها را از هم بپاشد و اجازه ندهد ساخت طنز در سیمای ملی مجوزی برای ترویج فرهنگ غربی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در ادامه تفسیر آیات سوره نور که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه اختیار تعزیر با قاضی است و بسته به جرم ممکن است میزان آن کمتر از حد باشد گفت: نخستین حدی که در سوره نور درباره آن سخن گفته شده است حد زنا است و مرد و زنی که مرتکب زنا می‌شود 100 ضربه شلاق مجازات دارد.

استاد جامعه المصطفی ادامه داد:‌ در این آیه آمده است که حدود باید به گونه‌ای باشد که در معرض دید مردم باشد و دیگران عبرت بگیرند و مرتکب گناه نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) با اشاره به اینکه زنا در دنیا و آخرت 6 اثر و نتیجه دارد گفت: زنا موجب ریخته شدن آبروی افراد، کوتاه شدن عمرها و کم شدن رزق می‌شود و در آخرت نیز ورود به آتش جهنم، حسابرسی دشوار و عذاب الهی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد:‌ حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند؛ اگر زنا و ربا در جامعه زیاد شود و جامعه‌ای مبتلا به این دو آفت شد مردمی که به این دو معصیت آلوده می‌شوند به استقبال عذاب می‌روند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه کمتر دیده‌ایم که در رسانه‌ها و صداوسیما در این خصوص صحبت شود و بگویند چه کنیم که جوانان ما دچار انحرافات جنسی نشوند، افزود: به برکت انقلاب ما در کشور مراکز فساد و

فحشا نداریم ولی گزارش‌ها حاکی از عرضه برخی از هرزگی‌ها در شهرهای بزرگ و روابط دختر و پسر در برخی مراکز نگران است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت:‌ طبق آمارها 12 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد، انسان دارای قوای جنسی است که باید ساماندهی شود و اگر تربیت جنسی صورت نگیرد نتیجه آن انحراف جنسی، روابط نامشروع، روی آوردن به فیلم‌های مبتذل و صحنه‌های گناه آلود می‌شود.

وی با اشاره به راه‌های پرهیز از فحشا و کاهش روابط نامشروع و جلوگیری از انحرافات جنسی گفت: بهترین و نخستین توصیه در خصوص مهار غریزه جنسی، ازدواج است.

استاد جامعة‌المصطفی در ادامه خطاب به صدا و سیما ابراز داشت:نباید به بهانه ساختن طنز کانون خانواده از هم بپاشد و اجازه ندهید که ساختن طنز مجوزی برای القای فرهنگ غلط غربی و از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها شود و نباید اجازه دهیم که در قالب فیلم‌ها قبح رابطه با نامحرم و حریم‌ها شکسته شود.

عضو هیئت علمیه جامعةالمصطفی العالمیه دیگر توصیه دین را مدیریت اعضا بدن دانست و اضافه کرد: کنترل چشم از حرام، کنترل گوش از موسیقی‌های محرک و کنترل فکر از اندیشیدن به صحنه‌های حرام از دیگر راه ‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: روابط‌های جنسی حرام آسیب‌های مادی و معنوی دارد و کسی که به روابط نامشروع می‌پردازد از معنویات و ارتباط معنوی با خداوند محروم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از گناه موجب می‌شود که عنایات خاصی در زندگی شامل حال افراد شود یادآور شد: کنترل رفتار نکته دیگری در تربیت جنسی است و اجازه ندهید که فرزندان خود پای فیلم‌های ماهواره بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha